Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 15 november 2012

Hoe doe je dat een family night

Hoe doe je dat nou een family night houden?

Ergens in de week kiezen we een thema of bijbelverhaal uit en bedenken we welke kant we er mee opwillen. Dan ga ik opzoek naar knutselwerkjes, liedjes, filmpjes, wat ik ook maar nodig denk te hebben.
Op de dag zelf vertel ik de jongens dat het die avond family night is en dan is er een klein feestje. Na het warme eten gaan de jongens naar boven, trekken hun pyama's aan en mogen daarna weer naar beneden. Zo hebben wij even de tijd om alles klaar te zetten en hebben zij het gevoel dat ze echt mogen opblijven. Alleen dat is al feest. Ik zorg iedere week voor iets lekkers, dat varieert van lekkere koekjes, chipjes, cakejes, snoepjes, vaak net iets anders dan normaal, want het is ook een bijzondere avond. 
We beginnen met het lezen of uitleggen van het verhaal/thema en dan gaan we aan de slag met het knutselwerkje. Intussen praten we nog verder over wat dat voor ons betekend (als papa en mama), maar ook voor hun. Als we klaar zijn, zingen we een lied (het liefst een nieuwe die aansluit bij het thema/verhaal)en nog 1 en nog 1 en om het af te leren nog 1 :). Heerlijk om zo ongedwongen en relaxt met de kinderen bezig te zijn rondom het woord van God. We sluiten af met gebed en dan richting bed.

Dit is hoe wij het doen. Pas dit aan je eigen ideeën, vermogen en gezin. Als je oudere kinderen hebt zal je niet meer knutselen. Ga op zoek naar middelen en manieren hoe jullie dit duidelijk kunnen maken bij jullie kinderen. Dit is voor ieder gezin anders. 

Op deze site vind je nog meer tips op hoe je zo'n avond vorm kunt geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten