Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 27 december 2012

Engelenkoor

Op de avond voor kerst wilde we graag ook nog een family night doen. We besloten om deze avond het verhaal te vertellen over de herders die bezoek kregen van de engelen. We hebben eerst uit de kinderbijbel het bijpassende stuk gelezen. We hebben er verder over gepraat dat Jezus voor iedereen kwam en dat de engelen eerst naar herders gingen en niet naar koningen. Dus hoe onbelangrijk je ook lijkt of denk te zijn, Hij is er voor jou....
Op de site: Geloven is leuk, vond ik een leuk knutselwerkje. Deze hebben we meerdere keren uitgeprint, zodat we een heus engelenkoor konden maken. We hebben ook lekker veel bittertjes gebruikt, omdat volgens onze oudste de engelen erg moesten glimmen en geel potlood was niet voldoende ;)
We regen er lintjes doorheen en hingen ze aan de deur. 
Ook zongen we tijdens het kleuren het: Ere zij God, dat zullen we tenslotte ook morgen in de kerk zingen en hopelijk kan de oudste dan een beetje meezingen en zal zo ook het gevoel krijgen bij de dienst betrokken te worden.
Ik plaats deze blog een dag na kerst omdat we zo hebben genoten van de kerst dat ik vergat dat ik deze blog nog moest posten. Helaas zijn de foto's een beetje te donker, maar het idee is er!


Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten