Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 31 december 2012

Nieuwjaarswens




Oud&Nieuw

Is het een bijzonder avond of gewoon een avond/nacht als alle anderen?
Het is een hele normale nacht en avond, maar toch staan wij er graag bij stil.

Om terug te kijken op afgelopen jaar. 
Wat hebben we veel meegemaakt. Leuke dingen en minder leuke dingen. Mooie momenten en verdrietige momenten. Super vakantie en het harde werk, waardoor die vakantie extra leuk en lekker was. Op alle lekkere dingen die ik kon maken en die mislukte ;). Op alle family nights die we hielden en zo onze kinderen kunnen opvoeden bij het woord van God! 
Het feit dat we een gezin zijn en dat we het goed hebben. Hoeveel mensen zijn er niet in de wereld, in Europa, in Nederland, in zuid-Holland, in Hendrik Ido Ambacht en in Elim die het een stuk minder of zelfs slechter hebben dan wij! We hebben veel om dankbaar voor te zijn!
God is groot en Hij heeft ons gezegend in 2012!

Maar er is ook tijd om vooruit te kijken.
Vol verwachting... Wat gaat er dit jaar allemaal gebeuren. Wat heeft God voor ons in petto?
Welke kant gaan we op met het werk, hoe zal de crisis zich ontwikkelen, hoe zal het in ons leven gaan en in de wereld. 
Hoe zullen de jongens zich ontwikkelen? Matthijs in 2013 naar school, best spannend, maar wat leuk.
 Hoe zal het verder gaan met Thomas op school? Leuk om mee te gaan maken!
Ook hebben we al de nodige plannen op stapel staan voor 2013.... Maar daarin beseffen we goed dat we afhankelijk zijn van Gods wegen met ons leven! 
De vraag: wat kan ik dit nieuwe jaar voor een ander betekenen? komt op mij/ons en jullie af! Wat zijn daarin onze plannen en nog veel belangrijker wat verwacht God daarin van ons!? 
Hoe zijn wij komend jaar leden van onze kerk? Vol liefde en vuur voor Hem en onze naaste?
 Laten we met onze ideeën en plannen bij ons zelf beginnen! Laten we omkijken naar elkaar en zorgen voor de ander. Zodat we door onze daden kunnen laten zien dat Hij goed is en Hem 
op die manier dienen.
Ik ben er van overtuigd dat God groot is en blijft ook in 2013 en ons zal zegenen, misschien niet altijd  hoe wij het willen en verwachten.... maar misschien is dat ook maar goed?!


Vanaf deze plek wil ik jullie allemaal het beste wensen voor het nieuwe jaar!
Liefde
Vreugde
Vrede
Geduld
Vriendelijkheid
Goedheid
Geloof
Zachtmoedigheid 
Zelfbeheersing
Ook wil ik jullie Gods zegen toewensen voor het nieuwe jaar!
Daar kunnen we niet zonder, 
Zijn zegen hebben wij nodig over onze plannen
En ideeën voor komend jaar, anders zijn ze voor niks gemaakt...

Liefs Ilse 









1 opmerking: