Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 8 januari 2013

Kinderdagboekje: Lees je mee met Bijtje B

Lees je mee met Bijtje B is een leuk en simpel dagboekje voor kinderen van 3 t/m 6 jaar.
Het is genoeg voor 90 dagen
Iedere dag is er een stukje bijbelverhaal, een liedje, een simpel spelletje, een aantal vragen en soms een knutsel opdracht.
Wij gebruiken dit boekje in het weekend na de maaltijd. De sfeer is dan wat relaxter en er is wat meer tijd na de maaltijd.
De jongens vinden het een feest om uit dit boekje te lezen! Een echte aanrader dus!

Titel: Lees je mee met Bijtje B
Auteur: IBB
ISBN-nummer: 9789032316716


8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tip! Ik ben juist op zoek naar zoiets voor mijn zoontje van 4, om na het eten eens af te wisselen tussen de Bijbelverhalen en een dagboekje. Ik heb het gelijk besteld. Het is bij de meeste winkels niet meer verkrijgbaar, omdat het in herdruk is, dus ik hoop maar dat ik de juiste boekhandel gevonden heb :). Veel zegen met je blog! Ik volg je graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam
      Fijn dat je er wat mee kan. Ik snap best dat het in herdruk is, want het is echt leuk om te gebruiken en het ideale vind ik als je het minder vaak gebruikt, je weer bij pagina 1 kan beginnen als je klaar bent, weten ze toch nog niet zo goed op deze leeftijd. Leuk om te horen dat je me graag volgt!
      Groetjes Ilse
      (ps uitmijnkeukentje is mijn andere blog, krijg het even niet veranderd waar blogger mee ondertekend)

      Verwijderen
  2. O, als ik nog zo'n kleintje had ... Ik ga de boekentip onthouden want ik heb wel vriendinnen met kinderen in die leeftijd! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jedidja
      Leuk dat je reageert, moet er nog even aan wennen dat meer mensen mijn blogs lezen en reageren. Super leuk! Bedankt het doet me goed!
      Altijd leuk om een boek met inhoud weg te geven dus idd goed onthouden.
      Groetjes Ilse

      Verwijderen
  3. Erg leuk deze tips. Dit hele weblog is erg leuk om te lezen.
    Op mijn weblog Christelijk Opvoeden wil ik binnenkort een link plaatsen naar dit leuke en inspirerende weblog. Dank je wel voor het delen Ilse!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wendy voor de complimenten! Ben benieuwd naar je link...
      Groetjes Ilse

      Verwijderen
  4. Leuk, wij gebruiken dit boekje wekelijks bij onze Family Night. Ook onze dochter van zes vindt het nog erg leuk.
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Elizabeth
    Daar kan je het boekje ook zeker bij gebruiken! Leuke aanvulling, want dat had ik nog niet genoemd!
    Leuke blog heb jezelf ook, ga ik binnenkort eens beter lezen!
    Groetjes Ilse
    (Uitmijnkeukentje is m'n andere blog en blogspot ondertekend er op dit moment automatisch mee)

    BeantwoordenVerwijderen