Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 4 maart 2013

Boek: Niemand is als jij


Een prachtig boek van Max Lucado over hoe uniek wij allemaal zijn!
Wout durft zich nergens meer te vertonen, bang voor het oordeel (stickers in de vorm van stippen en sterren) van zijn mede nerflanders. Tot hij Lucia tegenkomt, deze is niet afhankelijk van het oordeel van anderen en de stickers blijven op haar niet plakken. Hoe dat komt? Daar komt Wout achter als hij met Eli (zijn maker) gaat praten.

Titel: Niemand is zoals jij
Auteur: Max Lucado
ISBN.nr: 9789033828942

Veel leesplezier!

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een prachtig boek en niet alleen voor kinderen. We kregen het ooit op een vrouwenochtend te horen en het sprak ons allemaal erg aan!
    Wat ik mooi vind is dat niet alleen de veroordelende stickers niet blijven plakken, maar ook de mooie complimenten blijven niet plakken!
    Als je het leven van Jezus ziet, zie je dat ook. De ene dag roepen ze: 'Hosanna, onze koning komt er aan!' De andere dag: 'Kruisig Hem!' Hij wist Zelf Wie Hij was! En het is goed als wij dat ook weten!

    amen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als volwassene haal je er inderdaad ook steeds weer nieuwe dingen uit! Mooi hoe je beschrijft wat je eruit haalt! Bedankt.
      Ilse

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Al snapt mijn autistische zoon de link absoluut niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat snap ik goed Jedija, lastig denk ik om goede boeken te vinden... ;)

      Verwijderen