Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 4 april 2013

Direct aan de slag: Belofte van de regenboog



Belofte van de regenboog

Nodig:
  • Groot vel papier
  • 5 verschillende kleuren papier
  • Lijm
  • Schaar
  • Stift
  • Bijbel

Uitwerking:
  • Lees het verhaal van de Ark en de regenboog uit een kinderbijbel
  • Scheur van alle kleuren papier, kleine stukjes
  • Teken een regenboog op het papier
  • Smeer deze helemaal in met lijm en plak van iedere kleur een boogje
  • Schrijf er de tekst bij: Gods zegt: Ik zal het nooit meer zo hard laten regenen
  • Wij hebben deze knutsel heel de week laten hangen en zo de bijbeltekst/belofte aangeleerd
Fijne avond!



2 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Zulke dingen deed ik vroeger op de zondagmiddag met de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen