Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

zaterdag 27 april 2013

Nieuwe gastblogger voorstellen!

Sinds de nieuwe Facebook-groep Family Nights van start is gegaan, hebben we al veel nieuwe leden toe kunnen voegen. Wat leuk om zo met elkaar van gedachten te kunnen wisselen!

Al vanaf het begin zoek ik mensen die mee willen schrijven doormiddel van een gastblog op deze blog. (zie: Doen jullie mee??) Aline was helemaal enthousiast en plaatste ook gelijk links op haar eigen tijdlijn. Na wat contact bleek dat Aline en haar man Christiaan al jaren Family Nights (wat bij hun 'gewoon' gezinsmomenten heet) houden met hun kinderen. Hun kinderen zijn net weer wat ouder dan de onze. Daarom leek en lijkt het me super leuk om iets te kunnen delen van gezinsmomenten. Aline was gelijk enthousiast en niet veel later had ik de eerste gastblog in mijn mailbox! Wat leuk....

Welkom Aline en bedankt voor het schrijven...

Hieronder stelt Aline zich voor en later deze week kunnen jullie de eerste blog van Aline online verwachten!


22 april 2013,
Ik zie een nieuwe Facebookgroep voorbijkomen in mijn tijdlijn. Over gezinsmomenten. Leuk! Even snel kijken, lid worden en delen. Even later heb ik al een berichtje van Ilse met daaruit volgend al snel de vraag of ik eens iets wil schrijven voor haar blog over Family nights. Hierbij...
In ben Aline Streefkerk, 36 jaar. Net het 12,5 jarig huwelijksjubileum met Christiaan achter de rug, we gaan graag door voor het volgende! We hebben in die tijd 3 prachtige kinderen gekregen. Nienke (10), Marte (9) en Tieme (6). Ruim 7 jaar hebben hebben we ook gezorgd voor onze pleegzoon (15). Hij woont niet meer in ons huis, nog wel in ons hart.


Toen onze meiden nog heel klein waren volgden we in onze gemeente een cursus van Family Builders. Daar hoorden we voor het eerst over Family nights. Vol enthousiasme een boek over gezinsmomenten gekocht. Dit stond echter een paar jaar ongebruikt in de boekenkast. Gelukkig is ie onder het stof vandaan gekomen en inmiddels helemaal versleten.


De allereerste Family night (bij ons heet het trouwens gewoon gezinsmoment) was tijdens een weekendje weg; we bouwden van lakens een tent in de woonkamer en hadden het over gastvrijheid. Wat een gezelligheid onder die oude lakens! Onze meiden weten nog steeds precies wie Aquilla en Priscilla zijn, ze waren toen 4 en 6. 
De jaren erna hebben we heel wat zondagmiddagen doorgebracht met knutselen, spelletjes, toneelspelen, speurtochten en experimentjes. Gods' lessen voor Het Leven werden ingeprent, als tekens om hun armen en banden op hun voorhoofden. We schrijven ze op onze 'deurposten'(zie Deuteronomium 6:6-9).
Want: "Wat mij en mijn huis betreft, wij zullen de HEERE dienen!"


Lezen jullie mee met Aline??? Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten