Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 3 juli 2013

Direct aan de slag: Hoe spreekt God (Samuel)

Direct aan de slag

Hoe spreekt God (Samuel)
1 Samuel 3

Benodigdheden:
  • (kinder)bijbel, 
  • kleurtjes, 
  • touw, 
  • schaar, 
  • werkblad (van de site: Kindengeloof.nl)
Uitwerking:
  • Lees het verhaal over Samuel.
  • Praat er met de kinderen over en vertel op welke andere manieren God tegen ons wil spreken (bijbel, door Jezus, door de Heilige Geest, door andere mensen).
  • Kleur het werkblad in.
  • Knip de wolkjes in en schuif ze in elkaar, maak gaatjes in elke hoek van de wolkjes en hang daaraan alle andere onderdelen.

 Leuk om te zingen/luisteren:


Fijne avond!

3 opmerkingen:

  1. begrijp de betekenis vh werkje niet helemaal, sorry, kun je t uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarie
      Het verhaal gaat over Samuel en je knutselt dat verhaal eigenlijk na....een wolkje, een slapende samuel, maan en sterren en Samuels antwoord... ja Heer ik luister...
      Voor kinderen is het vaak belangrijk om dingen visueel te maken... dat doe je met dit werkje.
      Kan je hier wat mee of begrijp ik je vraag niet goed?
      Groetjes Ilse

      Verwijderen