Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 20 augustus 2013

Ik ben de weg, de waarheid en het leven

Deze family night hielden we op ons vakantie adres, maar uiteraard kunnen jullie dit ook gewoon thuis doen. Wij wandelen graag en volgen tijdens de vakantie dus vele paden en routes, we vonden de link naar Jezus die zegt: "Ik ben de weg", mooi om te gebruiken. In de bergen merkten we hoe belangrijk het is om het pad te volgen, omdat je anders verdwaalt. Deze basis hebben we gebruikt om de link te maken naar Jezus die de weg, de waarheid en het leven is. Misschien ook wel een idee om zo'n avond te doen, na een lekkere wandeling in het bos. 
Onze avond....
We lezen Johannes 14:6. We leggen hen uit waarom het belangrijk is de weg van Jezus te bewandelen, net als we dat doen tijdens het wandelen. Als je van het pad van Jezus afgaat, bestaat de kans dat je verdwaalt en dat je de weg terug maar weer moeilijk vind.


De knutsel heb ik uitgeprint meegenomen. (Klik hier voor het knutselwerkje van de site: Geloven is leuk) We gaan druk aan het kleuren praten nog verder over wat we allemaal bij de weg van Jezus hoort en wat dat voor ons betekend. 


Wat een fijne avond, in de ongedwongen vakantiesfeer!

Fijne avond!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten