Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 6 september 2013

Hij kent jouw naam!

Ook deze family night hielden we op vakantie, maar had er niet zozeer mee te maken. Deze hadden we van tevoren uitgeprint en hebben we op een zondagavond gemaakt.

Als basis namen we de bijbeltekst uit Jeremia 43:1

Welnu, dit zegt de HEER,
die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël:
Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen,
ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij!

We wilden de jongens laten voelen en merken dat God hun naam al kende voor ze geboren werden en dat Hij hun naam kent. Dat maakte indruk... God weet mijn naam... Wat nog meer indruk maakte is dat Hij de naam kent van al Zijn kinderen... wat een wonder...Hoe groot is HIJ!!

Onze avond....
We lazen bovenstaande tekst en praatte er een tijdje over door. We hebben ons met z'n allen er over verwonder...Hoe groot God is en dat Hij ons allemaal kent en gemaakt heeft.

Het knutselwerkje haalde ik van Geloven is Leuk (Klik hier voor het werkje). Er staan diverse poppetjes op en 1 leeg plekje, daar kan je jezelf tekenen. Dat deden de jongens met grote toewijding en het viel ons op dat beide kinderen een grote smile op 't gezichtje tekende :)

oeps krijg hem niet gedraaid

Fijne avond toegewenst!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten