Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 23 oktober 2013

Direct aan de slag: 10 geboden start en 1e gebod

zo ziet het er als het goed is uit na 10 avonden
Voor St. Generatio schrijf ik direct aan de slag stukjes van onze family nights. Ik deed dit van onze oude family nights, die zijn ondertussen allemaal geschreven en ingediend. Graag ga ik nu verder om de rest van de avonden ook in direct aan de slag-jasje te gieten. Je kunt dus kiezen om de blog te lezen en of gelijk aan de slag te gaan met deze stukjes.



Thema: 
Mozes krijgt de wet en 1e gebod
Dit is de eerste avond uit een serie van 10, iedere avond over 1 van de 10 geboden.


Bijbeltekst:
Exodus 24 vanaf vers 12 en het 1e gebod (Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben)


Benodigdheden:
  • Gekleurd papier,
  • schaar, 
  • potlood, 
  • stift, 
  • lijm
Uitwerking:
  • Lees op deze avond het verhaal dat Mozes de wet krijgt op de berg van de Heere uit een kinderbijbel.
  • Praat met elkaar over het belang van wetten en regels.
  • Maak uit 2 vellen gekleurd papier, 2 stenen tafelen. Wij kozen ervoor om iedere keer, het gebod van die avond bij te plakken op de tafelen.
  • Schrijf op de tafelen de woorden: God gaf mozes de 10 geboden.
  • Lees dan het eerste gebod en praat wat voor dingen tussen ons en God in kunnen staan. Welke dingen zijn belangrijk voor ons? Zijn ze belangrijker dan God?
  • Schrijf hierna op een kaartje het eerste gebod en plak dit op een van de tafelen.
De complete blogs lezen?
Klik hier voor onze avond over Mozes die de wet krijgt
Klik hier voor onze avond over het 1e gebod






Geen opmerkingen:

Een reactie posten