Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 28 oktober 2013

Direct aan de slag: 2e gebod



Thema: 2e gebod
Dit is de tweede avond uit een serie van 10, iedere avond over 1 van de 10 geboden.


Bijbeltekst: Exodus 32, 2e gebod
Gij zult geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat bovenin de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen;want Ik, de Here uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.


Benodigdheden:
  • Gele klei,
  • kleurpotloodjes, 
  • kinderbijbel, 
  • papier,
  • lijm, 
  • schaar, 
  • Werkblad



Uitwerking:
  • Lees het 2e gebod voor en lees uit een kinderbijbel het verhaal van het gouden kalf uit exodus 32.
  • Praat hier overdoor, leg uit wat dit gebod inhoud en verzin waarom je niet voor een beeld moet/mag buigen, waarom God dat erg vind.
  • Maak het werkblad (check ook nog even de tips op het blad, misschien zit er iets leuks voor jullie tussen!)
  • Van de klei maken jullie eerst gouden ringen, volg het verhaal en laat deze allemaal inleveren. Kneed dan van alle gouden ringen een groot kalf.
  • Leg de link naar het eerste gebod, (Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben). Praat door over de ‘domme’ Israelieten die geloofde dat dat kalf een god was…
  • Sluit af door het gebod van deze avond op een van de stenen tafelen te plakken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten