Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 9 december 2013

Maria bezoekt Elisabeth

Vorige week maakte we de kaarsen voor de adventsweken. Nu gaan we in deze adventsweken iedere week een werkje maken en daarin proberen de geschiedenis te volgen. 
Op de site van Stichting Samuel, vind ik ieder jaar leuke werkjes. Ze hebben een ruime keus. Zoek je iets voor advent of kerst? Neem dan zeker een kijkje!

Druk weekend...
We hebben een drukke week en weekend achter de rug. We vierde sinterklaas met onze familie en hadden ook nog een verjaardag. Daarom hadden we deze week een family night op zondagmiddag. Ook erg leuk om zo op zondag bezig te zijn! 

Maria...
Vorig jaar behandelde we de aankondiging van Jezus' geboorte. Om niet weer hetzelfde te doen. Hebben we gisteren het bezoek van Maria aan Elisabeth behandeld. Ook erg leuk en weer wat anders. Ik vind het altijd een mooie geschiedenis. Maria, jong en door een Goddelijk wonder gaat naar haar tante die ook zwanger is en het kind in haar buik springt op.... Hoe moet dat gevoeld hebben? Ze werd vervuld met de Geest en riep uit met grote stem... Hoe bijzonder! 
Daarna volgt Maria's lofzang. Ik heb een filmpje van youtube ingevoegd. Dit lied word in deze dagen bij ons in de kerk gezongen en vind het altijd een mooie lied en raakt me altijd... ondanks de oude taal en misschien niet zo hippe melodie...



Hoe zal dit zijn geweest, wat een diepe en mooie band zullen deze vrouwen opgebouwd hebben! 

Onze middag...
De kinderen spelen eerst even buiten... alle overbodige energie even eruit na zo'n druk weekend ;). Dan roepen we ze binnen voor een family night en al snel zitten ze aan tafel met een beker warme anijsmelk.
We lezen uit een kinderbijbel het verhaal dat Maria hoort dat ze een kindje zal krijgen en lezen door tot het verhaal van haar bezoek aan Elisabeth. We praten hier over door en vanuit deze geschiedenis konden we heel mooi lijnen trekken naar het feit dat je voor God niet bijzonder hoeft te zijn. In mensen ogen was Maria niks bijzonders, maar God vind haar juist wel bijzonder. Dat geld ook voor ons.
Daarna gaan we knutselen. Het werkje haalde ik hier vandaan. Het is heel simpel te maken, maar uiteindelijk vonden onze jongens het erg leuk om Maria ''echt'' te laten lopen!

Om een of andere vage manier doet Blogger niet wat ik wil en krijg ik de foto's niet op de juiste manier in m'n blog... Misschien een goede training voor jullie nekspieren ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten