Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 27 februari 2014

Ons plan voor de lijdenstijd

Overal lees ik berichten over leesroosters, over mensen die actief gaan zijn tijdens de lijdenstijd. Wat geweldig, dat zal zeker een zegen zijn in die gezinnen. Ook ik ben aan het zoeken gegaan wat we hier thuis zouden gaan gebruiken. Ik vond mooie, handige, leuke en goede leesroosters...

...maar...
Toch zien we er vanaf om een leesrooster te gebruiken. Graag wil ik dit uitleggen. Leesroosters zijn zeker goed, alleen onze jongens kunnen zelf nog niet lezen, Hans is laat thuis en daarna gaan we door naar bed. Uiteraard kan je ook na schooltijd lezen en crea bezig zijn, maar ik ben niet altijd thuis na het school (ivm werk, zwemmen en clubjes) dus dat lijkt me niet handig. Daarnaast zijn we niet echt de mensen ernaar om iedere dag zoiets te doen. 

Wat dan wel?...
We leven hier rondom onze family nights, daarover wordt de rest van de week nog na gepraat en nagedacht. We kiezen er voor om onze family nights net als vorige jaar toe te spitsen op de lijdenstijd. Ook zullen we de stille week net als vorig jaar intens proberen te beleven als gezin. In die week gebruiken we een leesrooster, dat komt vanuit een boek en ik heb toestemming gekregen van de uitgever omdat te publiceren (dus hou m'n blog in de gaten). Daarnaast zullen we een aftelkalender maken (dezelfde als vorig jaar).
Zelf zullen we deze tijd lezen uit de kalender van Tear, dit kunnen we dan ook weer doorgeven aan de jongens.

Leesroosters....
Graag wil ik jullie wat tips geven voor als jullie wel een leesrooster willen gebruiken en ik geef ook wat links naar onze lijdenstijd van vorig jaar zodat jullie een beetje een beeld krijgen van hoe het hier toen was...

Kunnen jullie hier wat mee?
Wat zijn jullie plannen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten