Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 23 juni 2014

Ik ga op reis en neem mee....

Voor we op vakantie gaan hebben we ieder jaar een speciale Family Night over op vakantie gaan. Deze keer publiceer ik deze later... omdat ik geen risico wil nemen het vermelden van de exacte datum van onze vakantie en evt mensen die graag ons huis aan de binnenkant willen bekijken zonder dat wij er zijn ;)

Deze avond is dus van vorig jaar (2013)... Maar niet minder actueel in deze tijd. Ik heb de blog toen geschreven, omdat ik nog niet zo goed wist wat ik ermee wilde publiceren of niet... het werd dus wel publiceren, maar later...

Ik publiceer hem nu omdat de vakanties in sommige delen van het land al snel gaan beginnen.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen!
__________________________________________________________

Onze vakanties....
We gebruiken onze vakanties om echt tijd voor elkaar te hebben en tijd voor God... en dat koesteren we.Daardoor hebben we vakantie nog vaker Family Nights. Helemaal leuk, want dat maakt het tot een groot feest.
We houden van actieve vakanties en zijn bijna alle dagen van huis. Toen de kinderen nog kleiner waren bleven we in Nederland. Nu ze wat groter worden, gaan we wat verder. Dit jaar naar het Zwarte Woud in Duitsland. We hopen veel te kunnen wandelen in de bergen... de bergschoenen staan al klaar :). 
Daarnaast zoeken we ook altijd leuke en goedkope of gratis uitjes. We willen de jongens graag leren en meegeven, dat plezier hebben niet altijd veel geld hoeft te kosten. Dus ik zoek van tevoren mezelf altijd suf op het internet, naar leuke speeltuinen, kinderboerderijen, educatieve wandelpaden en ga zo maar verder. 

Voorbereidingen...
In de dagen voor onze vakantie zijn we druk druk druk, er moet nog van alles geregeld worden en van alles gepakt worden. In die drukte moeten we natuurlijk ons geestelijk voedsel niet vergeten in te pakken.
Voor ons zelf nemen we preken op USB sticks mee en een DVDtje met daarop de sprekers van een mannendag. Voor de avonden neem ik kant&klare uitgeprinte werkjes mee. Deze zoek ik van te voren op en vaak probeer ik ook dingen mee te nemen die ook ter plekke gedaan kunnen worden. Bijv. een knutselwerkje op een uitkijktoren over de toren van Babel. Zo kan je van alles verzinnen.

Onze avond...
Dit werkje doen we op de avond voor we echt gaan pakken. 
We hebben geen bijbelverhaal. We vertellen dat we morgen (zaterdag) de meeste spullen gaan klaar leggen/inpakken. We laten de jongens opnoemen wat we allemaal mee moeten nemen. We schrijven het allemaal op.



De meest belangrijke dingen komen voorbij...als ze het niet meer weten geven we hints. 
Als ze denken klaar zijn bekijken we de hele lijst nog eens goed. Missen we niks, oh ja... er schieten ze nog een paar dingen te binnen. Er staat nog geen bijbel bij of zoiets.
We brengen het gesprek op de Here God. Gaat Hij mee op vakantie? Ja zeker, want Hij is overal en altijd bij ons. Mooi om ze dat zo te horen zeggen.
Maar moet er dan ook niet iets mee? OHhhhhh natuurlijk en dan komen alle christelijke dingen om de hoek kijken ;).



De bijbels worden gelijk gepakt, dagboekjes, mooie cd's, leuke filmpjes van Max Lucado. Gelijk de vraag of toch ook wel Family Nights op vakantie gaan doen: Ja zeker! 
We hebben een simpel knutselwerkje, deze komt van de site Gelovenisleuk.nl (Klik hier voor het werkje).

Fijne avond!


1 opmerking:

  1. leuk. serieuze dingen ook tijdens leuke dingen waarbij je het zo zou vergeten.
    Nog meer om dankbaar te zijn.
    Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen