Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 17 juni 2014

Recensie: Zomer-Bijbels-Doe-Boek

Dit kwam er laatst binnen met de post...
de jongens gingen er bijna voor op de vuist ;)

Zomer - James, Bethan

Toen Matthijs het eens goed door keek,
mocht Thomas het toch hebben.
Voor Matthijs van 4 is het nog een beetje te moeilijk
en dat had hij zelf dus ook al in de gaten.

Ik mocht van Ark Media weer een boek recenseren... 
Dit keer iets totaal anders een kinder-doe-boek.

Op een middag dat Matthijs druk met zijn vriendje in het zwembad aan het spetteren was, ben ik met Thomas gaan zitten. Thomas is nu 6 en zit in groep 3. Precies goed...


Het boekje is te vergelijken met reken-boek of een schrijf-boek met allerlei van die opdrachten en toch ook weer helemaal niet. De basis is de bijbel. 
Iedere 2 bladzijden begint met een stukje uit de bijbel, wat ze dan zelf kunnen lezen.


De opdrachten die op de bladzijdes staan hebben te maken met wat er gelezen is, maar ook hebben ze er wat algemene bijbelkennis bij nodig. Er zijn veel verschillend opdrachtjes...

Zoals een woordzoeker...


Een code kraker...


Figuren herkennen...


Vragen beantwoorden....


Plaatsen leren kennen...


Thomas vond het een super leuk boek en ik merkte dat hij over sommige dingen erg goed na moest denken en soms nog even terug moest denken. Wat ik als moeder dan alleen maar fijn vindt omdat hij er niet doorheen raast...

In de beschrijving op de site van Ark Media staat dat het vanaf 5 jaar is, dat kan... maar ik denk dat je dan zelf veel zal moeten helpen. Ik denk persoonlijk dat het geschikt is voor kinderen vanaf halverwege groep 3. Die zelf kunnen lezen en ook begrijpen wat ze lezen.
(update 17-7, naar aanleiding van deze recensie heeft Ark Media ervoor gekozen om de leeftijd die op de site vermeld wordt te veranderen in vanaf 6 jaar)

Wat ik zelf een groot voordeel vind is dat het boekje echt niet duur is....
Het kost 4,95, heeft het formaat van een A4tje en heeft 46 pagina's die garant staan voor uren plezier en....
ze leren er meer van dan alleen lezen..
ze leren over Jezus!

Het lijkt mij een ideaal boek om mee te nemen op vakantie of
om thuis te gebruiken als je niet weggaat.

Het zomer-doe-boek is te koop bij Ark Media
Titel: Zomer Bijbels Doe Boek
Auteur: Bethan James en Heather Stuart
ISBN: 9789033831317
Prijs: 4,95
Linkje: hier is hij te bestellen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten