Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 18 juni 2014

Vakantie en een wolk die mee gaat!

Voor we op vakantie gaan hebben we ieder jaar een speciale Family Night over op vakantie gaan. Deze keer publiceer ik deze later... omdat ik geen risico wil nemen het vermelden van de exacte datum van onze vakantie en evt mensen die graag ons huis aan de binnenkant willen bekijken zonder dat wij er zijn ;)

Deze avond is dus van vorig jaar (2013)... Maar niet minder actueel in deze tijd. Ik heb de blog toen geschreven, omdat ik nog niet zo goed wist wat ik ermee wilde publiceren of niet... het werd dus wel publiceren, maar later...

Ik publiceer hem nu omdat de vakanties in sommige delen van het land al snel gaan beginnen.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen!
_______________________________________________________


De vakantie komt steeds dichterbij... leuk, spannend en we hebben zo'n zin.
Ook willen we tijdens de Family Night aandacht besteden aan het feit dat we op vakantie gaan.
Waarschijnlijk net als jullie, hebben we van tevoren aardig wat te regelen en te pakken. Het huis lijkt op z’n kop te staan en we hebben het erg druk. Ook in deze tijd maken we tijd voor een Family Night wel iets aangepast en misschien minder uitgebreid, maar toch willen we de kinderen iets mee geven.


Wolk....
We willen benadrukken, dat we ondanks een grote reis gaan maken (wel helemaal naar Duitsland ;).. ) God met ons mee zal gaan. Als link naar de bijbel willen we hierbij de geschiedenis van het volk Israël die door de woestijn trok gebruiken. God was bij hen, zichtbaar in een wolk. Die wolk was altijd bij hen...Zo zal God ook met ons meegaan op onze reis. Niet in de vorm van een wolk, maar in ons hart. Ook op vakantie zal Hij ons beschermen en mogen we ons tot Hem wenden.

Onze avond...
We lezen uit de bijbel het verhaal van de wolk die meeging met het volk Israël.
We praten erover wat fijn dat moet zijn geweest voor Israël, om te weten dat God met hen meeging en dat ze dat altijd konden zien. We bespreken onze eigen reis en dat God ook altijd met ons mee zal gaan.


Omdat we de dingen graag visueel maken, gaan we zelf een wolk knutselen.
We plakken een blauw papier op een stuk karton, tekenen daar een wolk op en beplakken die met watten. Deze zullen we meenemen in de auto en ergens in het huisje ophangen. Als teken dat God met ons meegaat.

Fijne avond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten