Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 22 juli 2014

Vakantie-Blog-Pauze

Voor mijn andere blog schreef ik onderstaand stuk.
Ik heb het deels aangepast voor jullie... want dit is wel een andere blog natuurlijk... maar de strekking blijft hetzelfde...
_______________________________________________________

Wat hou ik van bloggen...
Het is mijn hobby geworden, een uitlaatklep, 
een stuk naslagwerk, mijn inspiratie voor jullie....


Maar toch merk ik de afgelopen weken dat de drive op te schrijven een beetje kwijt ben....
Family nights hebben we zeker nog wel...

Sowieso merk ik dat ik het 'zat' ben....
Het gehaast 's ochtends, 
het aso-gedrag van andere weggebruikers in de vroege ochtend.... 
(iedere ochtend weer... terwijl ik er normaal om lach)
het ritme ben ik zat...
al moet ik ook gewoon werken rondom onze vakantie... toch is het anders als de jongens niet naar school hoeven..
geen gehaast 's avonds om ze op tijd op bed te krijgen... want morgen is er school....

De afgelopen weken heb ik hard in huis gewerkt om van alles af te krijgen. 
Ik begon met 1 kastje per dag in de keuken schoonmaken, soms 2 en zo had ik in een week tijd de complete keuken opnieuw ingericht en schoongemaakt en dat ziet er super uit.
Zo ben ik verder in huis gegaan... eerst de grote kast in de huiskamer en toen het dressoir en toen de kinderkamers...
Heerlijk heel het huis aan kant voor de vakantie! Dat gaf energie....
Ik ben er klaar voor :)


Helemaal klaar voor leuke dingen...
klaar voor genieten...
klaar voor mooi weer...
klaar voor buiten leven...
Laat naar bed gaan..
Klaar voor ijsjes
Opblijven voor de kinderen...
Spelletjes spelen in de avondzon...
Klaar voor een glaasje rose op een warme avond..
Klaar voor de bbq
Maar naast al die dingen hopen we ook meer family nights te houden...


en natuurlijk gaat de was gewoon door...
en de strijk...
en de wc's boenen
en gewoon ook werken....
normale prakkies eten
en...en...en..
maar ik doe gewoon even alsof dat niet bestaat 


Vorig jaar heb ik de schoolvakantie gebruikt om een blogpauze te nemen...
Extra tijd voor de kinderen die vrij zijn...
Extra tijd om extra lang buiten te zitten met een wijntje...
En tijd om de drive om te schrijven weer terug te vinden...
Dat ga ik dit jaar weer doen...
en ik ga het bloggen dan stiekem ook wel weer missen...dubbel he?!

Tijdens de schoolvakantie (die hier nu officieel is begonnen) zal ik niet actief bloggen, 
ik zal best wel op visite gaan bij andere blogs, maar mijn blog zal even stil liggen. 
Dit heeft als voordeel dat mensen met vervelende bijbedoelingen ook 
niet weten wanneer we precies op vakantie gaan
dat zijn jullie natuurlijk allemaal niet.... maar toch ze zijn er wel...  
en we hoeven geen visite als we zelf niet thuis zijn ;)... 


We hebben afgeteld richting de schoolvakantie en gaan nu aftellen naar onze eigen vakantie.

We hopen dit jaar weer naar het Zwarte Woud te reizen en wat hebben we er zin in...
We hebben de foto's van de boerderij waar we hopen te gaan slapen al in huis hangen...
Op de kalender tellen we de nachtjes af.

In het zwarte woud hopen we weer te gaan wandelen net als vorig jaar...
Wat was dat gaaf en wat hebben we genoten!

Vanaf deze plek wil ik jullie allemaal een fijne zomervakantie wensen.
Of je nou thuis blijft, ver weg gaat of dichtbij blijft...
of je nou gewoon door moet werken of heel de zomer vrij bent...

Geniet van de zomer, van het mooie weer, van het lekkere eten en de tijd voor elkaar...
Geniet van God's schepping
Verwonder je erover...
Geniet ervan...
Neem de tijd om tot rust te komen...
Maak tijd extra vrij om met je kinderen samen momenten rondom de bijbel te beleven

Ik beloof jullie dat ik over alle avonden of momenten rondom de bijbel tijdens de vakantie zal bloggen... Die kunnen jullie dus later terug lezen!

Ik hoop jullie weer te "ontmoeten" na de vakantie...
Liefs Ilse

2 opmerkingen: