Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 30 september 2014

(Vakantie) Serie: Schepping dag 6

Dag 6

God maakte op de 6e dag, van alle dieren twee: 
het wilde dier, het kruipend dier, en in de wei het vee. 
God maakte op de 6e dag, een man en vrouw, een paar. 
God zegende hen en gaf hen 
alle planten en bomen met vruchten 
en zaden eraan om van te eten

Dieren hoeveel soorten heeft God geschapen en we hebben er deze vakantie veel gezien en ons verwonderd over de grote verschillen... in maten, in kleur, in functie, in pracht..... Ja weer hoe divers en creatief is onze God!













We kleuren dag 6 uit het scheppingsdagboekje 



Daarnaast hebben we het nog over de mensen die God gemaakt heeft. We weten hoe we eruit zien, maar we wilde hen laten zien dat we niet toevallig door een grote knal zo samengesmolten zijn.
Daar had ik diverse platen voor uitgeprint, een van het skelet, 1 van de spieren en 1 van de organen. Deze bekijken we samen en praten over wat het allemaal is en waar alles voor dient. Maar ook hoe perfect het werkt en hoe het allemaal klopt....De platen hangen ondertussen op hun kamers en ze kijken er geregeld naar... 


De platen die ik gebruikte kan je via deze link downloaden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten