Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 4 november 2014

Dankdag 2014


Deze week is het op woensdag weer dankdag... Wat gaat een jaar snel... 
Wat is het goed om 1 dag per jaar apart te zetten om Hem te danken.. (natuurlijk gaat dat het hele jaar door...maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel)











Bij ons in de kerk is er op dankdag 's middags een speciale kinderdienst. Daar gaan we dus sowieso met z'n allen heen. Daarnaast hebben we ieder jaar wel een moment als gezin waar we onze dankbaarheid bespreken.... Soms als een echte family night, soms gewoon een moment waarop we praten... 

Dit jaar is er bij ons in de kerk weer een schoenendoosactie voor kinderen in Polen. (vorig jaar deden we dat ook al...lees maar). We hebben besloten om deze te knutselen en te vullen als family night. Dat we vanuit onze dankbaarheid, zo'n doos kunnen vullen met allerlei moois voor een ander jongetje... Later zal ik nog wel bloggen over hoe deze middag verliep. 

Voor nu wil ik jullie wat tips geven wat je als family night met je kinderen zou kunnen doen.

  • Maak een collage van alles waar jullie dankbaar voor zijn. Knip uit tijdschriften en bladen en plak het op.... dit vonden onze jongens toen ze klein waren ook al helemaal geweldig en is dus ook goed te doen met wat jongere kinderen
  • Dank God altijd, daar gaat dit knutselwerkje over... en is het niet waar... God is altijd te danken...
  • Wat oudere kinderen zou je deze woordzoeker kunnen laten maken, vast een mooi aanleiding om een goed gesprek samen te kunnen hebben.
  • Vorig jaar speelde we ook dit dankbaarheidsspel... super leuk... misschien doen we dat dit jaar ook nog wel ;)
  • Houden jullie kinderen erg van kleuren?? Misschien is deze kleurplaat wel leuk om te gebruiken.
  • Geef een van je kinderen je telefoon (met fotofunctie) en stuur hem of haar, dan door het huis heen met de opdracht om van alles een foto te maken waar hij of zijn dankbaar voor is... Bekijk later al die foto's samen...
  • Verzamel tijdens een lekkere herfstige wandeling stenen... Schrijf er thuis met een dikke stift op waar je dankbaar voor bent... Dat deden wij eens op een vakantie, maar is ook goed te gebruiken met dankdag, hier kan je er meer over lezen
  • Zing en luitster dit lied....want daar wordt je toch helemaal vrolijk van :)

Als laatst wil ik onderstaand plaatje met jullie delen... eerlijk gepikt van Facebook en medeblogster van Dagelijksbroodenmeer. Ik las hem en dacht leuk... tot het echt goed tot me doordrong... mooi om eens over na te denken zo in de week van dankdag leek mij...





Wat zijn jullie plannen met dankdag??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten