Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 28 januari 2015

Blog in het zonnetje... Elke dag een geschenk...


Het is weer woensdag dat betekend dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je? 
Catharina
Wat is je leeftijd? 
36
Met wie ben je getrouwd? 
Met een lieve man :)
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd? 
We hebben drie kinderen: Van 8, 6 en 2

Houd je family nights (gezinsmomenten)?

Ja
Hoe vaak doen jullie dat? 
We proberen elke week een moment te doen.
Op welke dag houden jullie zulke momenten?
Op zondag
Hoe bereiden jullie voor? 
Meestal proberen we te werken met een thema.  We beslissen als ouders wat we oppakken. Bijv. of we een les kunnen koppelen aan het thema: zoals bij Advent: twee namen van Jezus. Wat is de betekenis, wat weten ze van die naam, wat kunnen ze ermee in hun dagelijks leven.
Dan zoek ik via pinterest of gelovenisleuk.nl of oa jou blog, ilse, ideeën voor werkjes, liedjes. En we proberen ze actief mee te laten lezen in hun bijbel. Of we lezen het bijbelgedeelte en geven ze een opdracht. bijv. hoe vaak hoor je in dit gedeelte het woord geloof. Of; als we dit lezen wat vind je dan een moeilijk woord, waar moet je aan denken bij dit verhaal.
Gaat het altijd van een leien dakje? 
helaas :-( soms is de voorbereiding te weinig, soms hebben ze geen zin, soms is de sfeer ruzie-achtig en dat is ook geen fijne sfeer om met de bijbel bezig te zijn.
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden?
Als je ziet dat ze geraakt worden door wat ze leren. Als je merkt dat God aanwezig is. Het is ook verrijkend voor jezelf!

Welk blog heb je? 
Elke dag een geschenk
Hoe lang blog je al? 
sinds oktober 2014
Waarom ben je gaan bloggen? 
tja...waarom...het is leuk om te schrijven, ik hoop dat mensen door de blogs iets van God gaan zien in hun eigen leven, even een zonnestraal op een dag door het lezen van een blog. ideaal he? ;-)
Waar gaat je blog over? 
een blog met vooral gedachten, stukjes over wat ik meemaak, de gezinsmomenten zet ik er ook op. 
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog? 
geen vaste regelmaat, ong 1 a 2x per week
Welk blog wordt het meest gelezen?
de blogs die ik zelf schrijf, worden de stukjes over wat ik meemaak/ gedachten meest gelezen
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken? 
Wat betrefd de gezinsmomenten om inspiratie op te doen. Het hoeft geen ingewikkeld moment te zijn, doe iets wat dicht bij jezelf ligt. je groeit erin en het is echt heel waardevol!

Hieronder een foto van een gezinsmoment over hervormingsdag bij Catharina thuis! De verwerking is er voor mij in ieder geval eentje die ik ga onthouden... mooi om zo samen te doen!




Bedankt Catharina..
God's zegen toegewenst met je blog!

2 opmerkingen: