Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 20 februari 2015

Gastblog van NOP: Vakantie

Deze blog kwam rond de zomervakantie 2013 online op de site News of Peace, ondertussen zijn daar wat veranderingen geweest. Ik ben er oa geen gastblogger meer en mijn oude blogs zijn ook niet meer terug te vinden. NOP slaat een andere weg in en dat is oke en ik wens hun God's zegen toe!... Omdat ik toen wel met veel plezier de blogs schreef heb ik besloten deze blogs opnieuw hier te publiceren!.... De komende weken kan je iedere vrijdag zo'n blog verwachten!

Vakantie....
Vakantie is een bijzondere tijd... lekker weer, lange avonden, buiten eten, als het kan op vakantie gaan, daar genieten van het weer, de andere cultuur, thuis geen school, deels geen werk, kerkraadswerk ligt plat.... dus een tijd die we vooral met elkaar doorbrengen.
Soms ook een tijd vol met uitdagingen! Hoe vermaak ik m’n kids, hoe kom ik m’n dagen door zonder ruzie, stress en ellende... Het weer doet daar veel goed aan.Op zomerse dagen heb ik minder moeite met de dag doorkomen, maar als het regent... bahhh. Maar gelukkig na zonneschijn komt er weer regen en weten we ons vaak wel weer te vermaken met vooral water ;)


Blogpauze...
We gaan als gezin op vakantie naar Duitsland en de rest van de tijd hopen we te kunnen investeren in elkaar en ons gezin.... Schrijven kost veel tijd, dat is absoluut geen straf en helemaal niet erg. Toch kies ik er voor om een tijdelijke blogpauze te nemen..na de zomervakantie kunnen jullie weer een blog voor NOP verwachten.


Family nights...
Stoppen we dan ook met family nights in de vakantie? Nee juist niet!
Als we op vakantie zijn, maar ook als we thuis zijn gaan we door. Sterker nog we hebben op het vakantieadres juist vaker een family night. Deze zomer heb ik het plan om er ook een op een van de bergen te houden... hoe of wat... dat houden jullie tegoed.
We vinden het belangrijk als de tijd er is om dan juist extra te investeren in de rugzakjes van de kinderen. Dus er gaat op vakantie heel wat knutselmateriaal mee, kant&klare ideeen gaan uitgeprint mee. Na een dag spelen, wandelen, zwemmen of niks doen... gaan we aan tafel en hebben een family night. Heerlijk zo word de vakantie nog waardevoller.
Ook zelf proberen we meer bijbel te lezen, meer studie samen te doen, veel te bidden... tijd voor elkaar en even geestelijk bijtanken...wat jammer dat we maar 2 weken gaan ;)


Ik ga op vakantie en neem mee...
Er is een leuk werkje/kleurplaat te vinden op de site: Geloven is leuk. We zijn van plan om deze te behandelen voor we op vakantie gaan. Misschien ook een leuke tip voor jullie.
Speel erbij ook het gelijknamige spelletje...ik ga op vakantie en neem mee... eens kijken waar jullie kinderen opkomen van dingen die ze meenemen...


Wat zijn jullie plannen??...
Hebben jullie plannen voor de zomervakantie?
Blijven jullie thuis of gaan jullie weg?
En waarheen dan?
Ik wil jullie een fijne tijd wensen, deze vakantie... geniet van elkaar, geniet van de tijd die je nu kunt nemen voor je gezin!

Liefs Ilse

1 opmerking: