Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 4 maart 2015

Blog in het zonnetje.... Dick Tillema

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je? 
Dick Tillema
Wat is je leeftijd?
47 jaar
Ben je getrouwd? 
ja
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?
3 kinderen. 16, 14 en 11

Houd je family nights (gezinsmomenten)?
We hebben ze vaak gehouden. Sinds de kinderen tieners zijn is het wat in het slob geraakt.
Hoe vaak doen jullie dat? 
We deden het elke week. We noemden het gezinsavond.
Op welke dag houden jullie zulke momenten? 
Vrijdagavond.
Hoe bereiden jullie voor?
Vaak hadden we het er in de loop van de week aan tafel over. Wie heeft er iets voor de gezinsavond. Daar keken we dan naar uit. Meestal ontstond er spontaan iets omdat je door de week op een idee kwam. Door een ding of een gebeurtenis. Of gewoon de weersomstandigheden. Toen we er mee begonnen gebruikten we nog wel eens een boekje van Family Builders.
Gaat het altijd van een leien dakje?
Meestal wel ja.
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden? 
De zin die de kinderen hebben in gezinsavond. Voor hen een heerlijk moment om naar uit te kijken. Lekker eten, lekker toetje, leuke activiteit, samen doen. Vaak probeerden we aan al die dingen dan een Bijbels thema te verbinden.

Welk blog heb je? 
Papa Dick over mijn rol als vader. 
En Diverse blogs over allerlei actualiteiten.
Hoe lang blog je al? 
Sinds ik huisman ben, dus ruim 2 jaar.
Waarom ben je gaan bloggen? 
Omdat ik het heel leuk vind om te schrijven, om iets te delen van de gaven die ik van God gekregen heb. Ik heb er nu de tijd voor om al die dingen te delen, te schrijven. Ook proef ik dat regelmatig mensen aan ons vragen hoe wij de dingen doen. Dus blijkbaar willen mensen leren van de dingen die wijzelf geleerd hebben. Prima!
Waar gaat je blog over? 
Over gezinsavonden en over mijn rol als vader.
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog? 
De blogserie over de gezinsavonden en de blogserie over mijn rol als vader zijn inmiddels afgerond. De blogs over actualiteiten schrijf ik gemiddeld één keer per week. De Bijbeltekstliedjes schrijf ik eens per maand.
Welk blog wordt het meest gelezen?
De blogs over Bijbeltekstliedjes, gezinsavonden en actualiteiten worden allemaal veel gelezen.
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Op mijn site Dick Tillema staan deze blogseries en nog veel meer. Om ideeën op te doen voor activiteiten, om je te spiegelen in je leven als christen of om gewoon even te gniffelen.


Bedankt Dick, het viel me nu weer op hoeveel je blogt!
Gaaf om te zien en ik heb al heel wat inspiratie uit je blog gehaald voor onze avonden...
Ik wil jou en je gezin veel zegen toewensen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten