Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 30 maart 2015

Gastblog voor Tear: Dag 35.... offeren..

Begin februari werd ik benaderd door Tear of ik voor hun wilde bloggen over een dag uit de 40 dagen kalender van hun. Nou dat wilde ik al.. want we hadden plannen om deze te gaan lezen en onze family nights in deze periode erop af te stemmen...

Dit is de blog die vandaag online komt bij Tear

Dag 35:
Offeren…

In het kinderschrift staat:

Als je een offer brengt, geef je iets dat belangrijk voor je is. Daarmee laat je zien dat degene aan wie je het geeft nog belangrijker voor je is. Als je tijd offert aan je vriendin, laat je zien dat zij belangrijker is dan tijd. Als je geld offert voor iemand die arm is, laat je zien dat hij belangrijker is voor je dan geld.

Offeren? Tijd offeren? Geld offeren? Wij offerde een cake… Ja een cake…

Vrijdagmiddag hadden we een cake gebakken, de jongens gingen er vol vanuit dat die voor ons was. Tot ik ‘s avonds tijdens onze family night vertelde dat we hem weggingen geven, aan een gezin dat het goed kon gebruiken…. Ze waren erg teleurgesteld, misschien wel een heel klein beetje boos en jaloers… Dat alles had een plan…

Is een cake weggeven...een offer? Nee, maar voor een kind wel…

upload_-1

Soms merk ik dat ik het zelf ook moeilijk vind om iets op te offeren… Iets te doen voor een ander als mijn hoofd er niet naar staat, mijn tijd op te geven, geld geven… Waarom is het zo moeilijk om te geloven dat God voor ons zal zorgen?... Dat houdt me wel eens bezig… Jou ook misschien? Gelukkig zijn er ook momenten dat het wel goed gaat… dat het offeren echt vanuit je hart komt… vol liefde en overgave…

Maar wat dacht je van Abraham… Hij moest Isaak offeren? En hij gaat…. Wat moet er door zijn hoofd gegaan zijn? Heeft hij zich wanhopig gevoeld? Of was hij vol vertrouwen? Het staat er allemaal niet… Maar ik denk dat hij waarschijnlijk beide voelde… zoals wij dat zelf ook wel eens kunnen voelen...

Wij gingen na denken over God’s zorg voor ons. Hij zorgt voor ons, juist als je deelt. Er is een gaaf kinderverhaal wat je kan lezen (kinderverhaal over leren delen).. Een verhaal over niet willen delen en God’s zorg voor jou als je wel zult delen. Ik denk dat het belangrijk is dat kinderen vroeg leren om te offeren/delen, dan is het normaler voor ze… Daarbij mogen wij ze voorleven in het vertrouwen in God in het offeren en delen… al gaat dat met vallen en opstaan… dat is helemaal niet erg.. want dan leren ze ook dat dat erbij hoort!

0ok voor ons is er cake en maken we maken een leuk knutselwerkje. (klik hier om het te kunnen uitprinten)

image.jpg

Wat heb jij voor het laatst geofferd?

2 opmerkingen: