Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 29 april 2015

Blogger in het zonnetje.... Geef maar door

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je?
Hendrika van Delden
Wat is je leeftijd
36 jaar
Met wie ben je getrouwd?
Met Edzard van Delden
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?
Naomi 7 jaar, Ruben en Jelmer 6 jaar

Houd je family nights (gezinsmomenten)?
Ja! Ik vind dit een verrijking voor ons gezin. Gezellig samen zijn, en geloof leren toepassen in het dagelijks leven. Win-win situatie 
Hoe vaak doen jullie dat?
1x in de 1 of 2 weken. Hangt er van af hoe druk het is.
Op welke dag houden jullie zulke momenten?
Wanneer het ons uitkomt en wij met z’n allen zijn. Vaak in het weekend.
Hoe bereiden jullie voor?
Persoonlijk vind ik het heel rijk om aan te sluiten bij dat wat er leeft of wat er nodig is in ons gezin. Dit kan aansluiten bij feesten, maar ook bij een bijzondere gebeurtenis. Ook sluit ik zo nu en dan aan bij gevoelens of sociale vaardigheden omdat ik denk dat het opbouwend is voor ons gezin.
Gaat het altijd van een leien dakje?
Door ervaring merk ik wat goed werkt voor ons gezin en wat niet. Ik probeer hier op in te spelen. De kinderen zijn vaak erg enthousiast als we een activiteit of spel doen. Wil ik een gesprek aangaan dat moet ik deze momenten kort houden en verspreiden over de week. Meestal hou ik het gezinsmoment heel luchtig (iets om naar uit te kijken) en gaan we in de loop van de week iedere keer na het warm eten een stukje uit de bijbel er bij lezen, of een lied zingen of een kort gesprek voeren. Op deze manier kun je ook  nog herhalen wat je de avonden ervoor hebt gedaan. Deze herhaling is bij kinderen op deze leeftijd wel goed.
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden?
Dat ik zie dat er aandacht voor elkaar is en plezier. Het meest ontroerende moment vond ik dat mijn kinderen een grote sleutel kregen. Ze mochten zelf nadenken of ze hun hart open willen maken voor Jezus of niet. Ze kozen hier alle drie voor. Er zat een label aan de sleutel. Ze mochten hier wat op schrijven (dat deed ik voor de jongsten) of tekenen. Het was erg hartverwarmend wat hier op kwam te staan. Helemaal vanuit zichzelf! (zie foto)

Welk blog heb je? 
Op mijn facebookpagina deel ik regelmatig gezinsmomenten, leuke artikelen of mooie foto’s en teksten. www.facebook.com/geefmaardoor.nl
Op deze website vind je meer informatie over ‘geefmaardoor’. www.geefmaardoor.nl
Hoe lang blog je al?
September 2014
Waarom ben je gaan bloggen?
Ik ben niet echt een ‘blogger’. Mijn doel is om mensen te helpen die tegen dingen aanlopen op het gebied van opvoeding of geloofsopvoeding. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het heel leuk vond om zo nu en dan wat dingen te delen. Ik heb een facebookpagina aangemaakt van ‘geefmaardoor’  waarop ik dingen deel die gaan over opvoeding en geloofsopvoeding. Ik houd het vrij luchtig zodat ook mensen die niet veel aan geloofsopvoeding doen misschien toch enthousiast raken om dingen te doen binnen hun gezin op het gebied van geloof en de bijbel. Ik hoop dat ik op deze manier ook iets mag laten zien van onze grote God.
Waar gaat je blog over?
Geloofsopvoeding en opvoeding en alles wat daar bij komt kijken.
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog?
Ik probeer wekelijks iets op mijn pagina te delen.
Welk blog wordt het meest gelezen?
De blog ‘altijd iets te vieren’. Over het genieten van gewone dagelijkse dingen. Het vieren van dingen die bijzonder zijn, maar in het dagelijks leven soms weinig aandacht krijgen (prestatie, stap in goed richting, leuke gebeurtenis, iemand in het zonnetje zetten). Of vieren omdat vieren gewoon heel erg leuk is!
www.pinterest.com/pin/472315079645707492/
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Mijn motto is: zoek naar fijne dingen en ervaringen die ter opbouw zijn voor je gezin en de geloofsopvoeding. Vind je iets leuks? Geef maar door! Zoek je iets leuks? Kijk dan ook op www.pinterest.com/geefmaardoor/

Foto’s bij gezinsmoment: ‘Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met Mij’.






Bedankt Hendrika voor het meedoen! Mooi om je drijfveren te lezen ...
ik zie vaak erg leuke dingen voorbij komen bij je!
Veel zegen voor je site en uiteraard voor je gezin!

Hendrika is ondertussen de laatste blogger...
Heb je nou al die tijd mee gelezen en ben je blogger 
en blog je over christelijke opvoeding of gezinsavonden?
Mail me dan even...
2012avonden@gmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten