Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 15 april 2015

Blogger in het zonnetje..... Gezinsmomenten

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je? 
Elsbeth Fijan
Wat is je leeftijd?
34
Met wie ben je getrouwd? 
Machiel
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd? 
4 kinderen van 10, 8, 4 en 3 maanden

Houd je family nights (gezinsmomenten)? 
ja
Hoe vaak doen jullie dat? 
Elke week
Op welke dag houden jullie zulke momenten? 
Zaterdag of zondag
Hoe bereiden jullie voor?
Ik bereid me door de weeks voor en probeer er dan gelijk mijn eigen stille tijd van te maken
Gaat het altijd van een leien dakje? 
Nee, jammergenoeg niet ;-) Soms slaat het thema totaal niet aan of zijn de kinderen erg druk en met andere dinge bezig
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden? 
Als de kinderen later in de week op de gezinsmomenten terug komen of dingen herkennen die ermee te maken hebben. Of als ze zelf met hele verrassende inzichten komen tijdens de middagen. Ook vind ik het erg mooi om te zien hoe de Heilige Geest werkt bij mijn kinderen. Ik kan wel zeggen dat door mijn kinderen ik zelf ook absoluut meer bezig ben met het geloof. Ik vind het ook ontroerend om te horen dat de oudsten zeggen dat ik alles wel moet bewaren omdat zij het later ook met hun kinderen willen gaan doen.

Welk blog heb je? 
Hoe lang blog je al? 
Nog geen half jaartje
Waarom ben je gaan bloggen? 
Ik zette de gezinsmomenten eerst op facebook en daar kwamen hele enthousiaste reacties op. Maar op dingen sneller op te zoeken en overzichtelijker te houden ben ik het op een blog gaan zetten.
Waar gaat je blog over? 
Over onze gezinsmomenten
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog? 
Om de week ongeveer. Als ik tijd heb ;-)
Welk blog wordt het meest gelezen?  
Geen idee eigenlijk….

Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Ze moeten niks;-) Maar ik hoop dat ze zelf ene beetje inspiratie  en ideeen kunnen halen uit mijn blog voor gezinsmomenten.


Gaaf dat je mee deed, ook al blog je nog maar kort..
Je was al gelijk enthousiast lid van de Facebookgroep  en toen nam je de stap om zelf te gaan bloggen... Super! 
Ik wil je God's zegen toewensen voor je gezin, jullie avonden en voor je blog! 


1 opmerking: