Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 8 april 2015

Blogger in het zonnetje... Kinderlijk geloof

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je?
Marleen
Wat is je leeftijd?
33
Met wie ben je getrouwd? 
Martijn
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?
Een zoon van 8, een zoon van 7 en een dochter van 4 jaar


Houd je family nights (gezinsmomenten)? 
Ja
Hoe vaak doen jullie dat? 
We proberen wekelijks.
Op welke dag houden jullie zulke momenten?
Zondag en soms op woensdag
Hoe bereiden jullie voor? 
Ik probeer vaak te werken met een thema, waar ik dan allerlei dingen bij zoek. Soms is het ook vooral iets wat de kinderen erg aanspreekt. Mijn middelste zoon is helemaal gek van vogels. Daarom zijn we nu aan de slag gegaan met de verschillende vogels in de Bijbel en wat we van de bijpassende Bijbelverhalen kunnen leren.
Gaat het altijd van een leien dakje?
Nee, jammer genoeg niet. Soms hebben ze geen zin of loop het niet zo. Nu ze ouder worden vind ik het soms moeilijk om goed aan te sluiten met de verwerking bij hun belevingswereld. De oudste twee maak ik met een kleurplaat niet meer blij. De jongste gelukkig nog wel.
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden? 
De onbevangenheid en het vertrouwen  in God. Daar kan ik vaak nog iets van leren. Het kinderlijk vertrouwen dus. En hun reacties vaak zo puur!

Hoe lang blog je al? 
Vanaf eind 2010
Waarom ben je gaan bloggen? 
Ik was altijd al op zoek op internet om te kijken hoe ik geloof in de thuissituatie handen en voeten kon geven. Ik merkte dit zoeken ook bij anderen. Daarom ben ik toen zelf een blogje begonnen.
Waar gaat je blog over? 
Vooral over geloofsopvoeding. Hoe geef je dit een concrete plaats in je opvoeding, maar ook andere dingen die mij bezig houden.
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog? 
Op dit moment ben ik niet zo actief. Mijn hoofd zit vol ideeën en blogjes maar de tijd ontbreekt me op het moment vaak.
Welk blog wordt het meest gelezen?
Het blokje over 'Door het dak' over de kijktafel die ik maakte bij het verhaal van de vier mannen en hun zieke vriend.
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Kom gewoon eens rondneuzen. Misschien zit er iets bij dat je kunt gebruiken in je eigen gezin of kerk!


Bedankt Marleen voor je antwoorden.
Ik neus vaak op je blog voor inspiratie!
God's zegen voor je gezin en blog toegewenst...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten