Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 9 april 2015

Boekrecensie: Vier het samen

Ik mocht voor Ark Media weer een boek recenseren. Altijd leuk om te doen. Dit keer een het boek Vier het samen van Nieske Selles. Wat een leuk boek zeg!



Het boek geeft prachtige tips om samen letterlijk naar feestdagen toe te leven. Het boekje heeft een duidelijk indeling. Eerst wordt er een opsomming gegeven van welke feestdagen het boek behandeld. Ieder hoofdstuk is opgesplitst in verschillende categorieën:
  • Wat vieren wij?
  • Bijbelleessuggesties 
  • Voorleesverhaal 
  • Creatieve werkvormen 
  • Gesprek
  • Muziek 
  • Eten en drinken 
Sommige hoofdstukken zijn wat uitgebreider dan de andere hoofdstukken maar dat is ook logisch. Want sommige feestdagen lenen zich nou eenmaal beter voor uitgebreid vieren dan andere feestdagen.

Ik vind het erg prettig dat de auteur helder en duidelijk op 2 pagina's uitlegt wat de fases van ontwikkeling zijn voor welke leeftijd. Als je dat weet kan je namelijk goed aansluiten bij hun beleving en ontwikkeling.

Daarna komen de feestdagen voorbij... Het heeft mij verrast welke leuke werkvormen, verhalen en gesprekstips er voorbij komen. Ook vind ik het erg prettig dat er tips in staan voor meerdere leeftijdsgroepen. Zo kan je dit boek makkelijker gebruiken in een gezin en het kan met je meegroeien!


Omdat ik dit boek las in de periode voor Pasen, ging ik daar mee aan de slag. Ik vond een leuk verhaal in het boek wat over Pasen gaat. Dit las ik voor aan de kinderen op eerste Paasdag. We praten er aan de hand van de vragen nog even over door. 



Daarna hebben we een leuke activiteit... eieren zoeken! Normaal doen we dit nooit... maar ik vond in het boek een erg leuke activiteit... Op 10 grote (van die holle) eieren, plak je 10 woorden. 


Als ze alle eieren gevonden hebben, moeten ze van die 10 woorden een zin maken. 




Dan staat er: De dood heeft niet het laatste woord, want Jezus leeft!... Wat een succes.... Dit gaan we vaker doen :)...



Er staan nog veel meer leuke tips in het boek... Dus ik kan je hem van harte aanbevelen! Het lijkt mij ook een erg leuk kado om bv geven bij een geboorte of een doop... 


Vier het samen is te koop bij Ark Media
Titel: Vier het samen
Auteur: Nieske Selles-ten Brinke
ISBN: 9789033817359
Prijs: 22.50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten