Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 10 april 2015

Gastblog op NOP: Vakantie en de wolk

Deze blog kwam voor de zomervakantie van 2014 online op de site News of Peace, ondertussen zijn daar wat veranderingen geweest. Ik ben er oa geen gastblogger meer en mijn oude blogs zijn ook niet meer terug te vinden. NOP slaat een andere weg in en dat is oke en ik wens hun God's zegen toe!... Omdat ik toen wel met veel plezier de blogs schreef heb ik besloten deze blogs opnieuw hier te publiceren!.... De komende weken kan je iedere vrijdag zo'n blog verwachten!


Vakantie...
image.jpg
Hebben jullie ook zo’n zin in de vakantie?
Wij wel zijn er echt aan toe!
Even geen school
geen wekker,
niet werken,
juist wel tijd voor elkaar,
tijd om eens wat spelletjes te spelen,
later naar bed,
lange zomeravonden,
buiten eten...
Ja we hebben er zin in en de jongens al helemaal. Oh wat hebben ze er zin in... ze roepen al weken, maanden: “hoe lang nog mama voor we op vakantie gaan?”.


Genieten...
De zomervakantie en onze eigen vakantie gebruiken we altijd om nog meer te investeren in de geestelijke rugzakjes van de kinderen. Nu hebben we genoeg tijd, zin en maakt het niet uit hoe laat we naar bed gaan. We hebben altijd extra veel family nights als we op vakantie zijn. We nemen genoeg knutselspullen mee en wat kant&klare knutsel ideeen nemen we uitgeprint mee. Na een dag weg te zijn geweet maken we tijd om met elkaar rondom de bijbel aan de slag te gaan. Voor ons zelf doen we dat ook, samen bijbelstudie, veel bidden. Het is een lichamelijk en geestelijke relax en “bijtank” tijd.... en daar genieten we optimaal van!


Voorbereiding...
Net als jullie hebben we van tevoren aardig wat te regelen en te pakken.Het huis lijkt op z’n kop te staan en we hebben het erg druk. Ook in deze tijd maken we tijd voor een family night wel iets aangepast en misschien minder uitgebreid, maar toch willen we de kinderen iets mee geven.
Ik heb op dit moment 2 uitwerkingen in m’n hoofd zitten, welke we gaan doen weet ik nog niet...Misschien wel alle 2, wie weet hebben we daar dit jaar wel tijd voor.


Wolk....
We willen benadrukken, dat we ondanks een grote reis gaan maken (wel helemaal naar Duitsland ;) ) God met ons mee zal gaan. Als link naar de bijbel willen we hierbij de geschiedenis van het volk Israel die door de woestijn trok gebruiken. God was bij hen, zichtbaar in een wolk. Die wolk was altijd bij hen...Zo zal God ook met ons meegaan op onze reis. Niet in de vorm van een wolk, maar in ons hart. Ook op vakantie zal Hij ons beschermen en mogen we ons tot Hem wenden.
Omdat we de dingen graag visueel maken, gaan we zelf een wolk knutselen. Plak bv. blauw papier op een stuk karton, teken daar een wolk op en beplak die met watten. Deze zullen we meenemen in de auto en ergens in het huisje ophangen. Als teken dat God met ons meegaat.


Jullie plannen...
Wat zijn jullie plannen voor de vakantie? Gaan jullie weg of blijven jullie thuis? Wat zijn de plannen? Genieten jullie ook zo van de vakantie en de tijd die er voor elkaar is?
Ik wil iedereen een fijne vakantie en vakantieperiode wensen! Veel plezier en geniet met elkaar en van elkaar...
Na de zomervakantie zal ik weer een column schrijven... nu eerst even een ”schrijf-pauze” en genieten van de rust die er is tijdens de zomervakantie.


Liefs Ilse....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten