Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

zaterdag 4 april 2015

Goede vrijdag.... pijnlijke kroon


Al weken en weken geleden kwam ik een foto tegen op Pinterest... Prachtig vond ik hem en ik wist gelijk dit ga ik doen met de jongens met Goede Vrijdag...



Vanmorgen gingen de kinderen naar de kinderviering van onze kerk. Na een lekkere lunch gingen we aan de knutsel...

Ik maakte zoutdeeg van 3 koppen bloem, 1 kop zout, 1 kop water en 3 eetlepels olie.
Eerst meng je alles zonder de olie en daarna meng je de olie erdoor. Moet een stevig, maar toch ook soepel deeg zijn, maar vooral niet plakken! Te plakkerig? Voeg dan wat meel toe. Te stijf of kruimelig? Voeg dan wat water toe.


We maakte 3 strengen en deze vlechten we tot een dikke vlecht.



Deze vlecht maken we rond als een kroon.


In de kroon steken we cocktail prikkers. Een ander verwerking hier mee is, dat je de kroon leeg laat en iedere dag er prikkers insteekt en dan bv jullie zonden benoemen.





Tijdens het maken praten we over wat er gebeurde op Goede Vrijdag en praten we door over de Passion die we gisteren keken met z'n 4-tjes.

De kroon krijgt een mooi plekje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten