Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 28 april 2015

Thomas, die het niet kon geloven

Vorige week een keertje geen family night, maar deze week wel en pakken we de draad na Pasen weer op. Ik moet voor mijn gevoel altijd een beetje bijkomen na de drukte van Pasen en weer even andere dingen verzinnen.

Thomas...
Dit keer gaan we aan de slag met de ongelovige Thomas. Onze Thomas vind het altijd maar verwarrend in de kerk.... Wordt zijn naam zomaar genoemd ;)... Maar goed hij kent de geschiedenis ondertussen en is dan gelijk weer even bij de les tijdens de preek.
Ik vond wel allerlei leuke werkjes voor deze geschiedenis, maar we wilde meer dan alleen knutselen. Toen vond ik op het blog van Mirjam Baan, een leuke verwerking. Zij deed een voelspel met de kinderen en dat is dan de link naar het wel of niet geloven zonder dat je iets ziet.

Dat gaat over ons....
Dat sluit ook aan wat Thomas laatst zei toen we dit bijbelgedeelte lazen. We zaten aan tafel bij mijn schoonouders en mijn schoonvader las het bijbelverhaal over Thomas. Onze Thomas luisterde aandachtig...en ineens tijdens het lezen.. van dit vers "Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven"....  zei hij... Dit gaat over ons... wij geloven maar zien Hem niet...Prachtig dat ze dat zelf zo ontdekken. Deze tekst gaat de komende tijd ook op ons tekstbord.

Onze avond...





















We starten met de blinddoeken en laten de kinderen verschillende voorwerpen voelen. Mensen wat zijn ze hier goed in... snel nog even iets opzoeken wat moeilijker is :). Daarna lezen we uit de bijbel nog eens het verhaal over Thomas. Praten over de tekst die we gaan aanleren.



Het knutselwerkje wat Mirjam gebruikt gebruiken wij ook... Ook wel eens makkelijk zo'n instant avond van een ander lenen :).





Knutselwerkje: Ongelovige Thomas
Blog Mirjam: Geloof, huwelijk en gezin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten