Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 24 juni 2015

Serie Reizen van Paulus: Een stadhouder gelooft (4)

 Antiochie  in PisidieBoekje 5 is aan de beurt. Een stadhouder gelooft en dat is te lezen in Handelingen 13:6-12.

Saulus wordt Paulus...
In het boekje staat dat als Saulus vlucht hij zijn naam veranderd in Paulus. In de bijbel kan ik daar zelf geen grond voor vinden. In de bijbel worden ze door elkaar heen gebruikt. Was het omdat hij onder de heidenen ging spreken? Of omdat Paulus de kleine betekend en hij de minste wil zijn... Waarom lijkt niet helemaal duidelijk... En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen studie er naar gedaan heb. We hebben er voor gekozen om de lijn in de boekjes te volgen, maar ze ook wel te vertellen dat er geen echte grond is voor de uitspraak van het boekje. Maar vanaf nu zullen wij Saulus, Paulus noemen. 


Onbekend verhaal...
Het verhaal was mij echt onbekend *schaam schaam*... Leuk zo leer ik zelf ook nog echt wat ;). Ik vind het zo prachtig om te lezen in Handelingen 13: 4... Zo werden Barnabas en Saulus uitgezonden door de Heilige Geest. Zo duidelijk was het voor hen en zo normaal!
Wat prachtig dat ze ook geleid worden naar de stadhouder. De valse profeet/magier wordt bestraft door Paulus en blind... En door dit alles komt de stadhouder tot geloof!

Reizen...
Voor mijn gevoel begint hier het "echte" reizen van Paulus... Dat is natuurlijk niet zo. Hij was natuurlijk al naar Damascus gerezen, Jeruzalem en Antiochiƫ... maar toch... in vers 2 van Handelingen 13 kan je lezen dat de Heilige Geest om Paulus en Barnabas vraagt... Voor hun speciale taak... prachtig..


Matthew 28:19 Therefore go and make disciples of all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit,

Onze avond...
We beginnen met het lezen van het boekje, maar pakken ook de bijbel erbij. Juist omdat we hen willen laten lezen en horen, hoe Paulus de magier bestraft en hoe de magier te werk gaat. Is dat ook net hoe de duivel ons probeert te verleiden en ons van God vandaan te leiden. 



Ik kon hier niet echt een experimentje of spel bij verzinnen, maar vond wel wat anders leuks online. Een doolhof met daarop de reizen van Paulus. Wel in het Engels, maar de plaats namen lijken redelijk op de Nederlandse namen. De opdracht is officieel om op volgorde de steden aan te doen, dat vond ik nog een beetje pittig. Onze opdracht voor de jongens was, ga van Jeruzalem naar Antiochie en ga via alle steden. Pittig genoeg ;).




Daarna maken we een 3D tekening, zie link onderaan deze blog. Eerst kleurde we alle onderdelen en daarna plakte we deze op de ondergrond met speciale 3D foam plakkers (soort dubbelzijdig dik tape).



Ook luisteren we naar de liedjes van de afspeellijst en plakken we een sticker op de koffer en een voetje aan de binnenkant. Niet voor alle stickers is er eentje met de naam van de plaats erop. Ik heb de naam van de stad die erbij hoort eronder geschreven, want het schijnen wel de echte plaatjes van de steden te zijn ;).
























Links...
Verwerking: Doolhof reizen van Paulus
Knutsel: 3D tekening wij gebruikte het kalender gedeelte niet. Om hem goed uit te kunnen printen moet je hem eerst downloaden. Heel klein zie je rechts bovenin download staan, als je dat doet kan je hem printen. 
Kleurplaat (optioneel): Paulus bij de stadhouder
YouTube Playlist: Paulus reizen
Voetstappen: Download 

1 opmerking:

  1. You could certainly see your enthusiasm in the work you write.
    The arena hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they believe.

    Always follow your heart.

    BeantwoordenVerwijderen