Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 2 september 2015

Recensie en winactie: Winnaars...

Vlak voor de vakantie kreeg ik een leuk boek opgestuurd!...
en wat is er nou leuker voor kinderen dan een nieuw boek vlak voor de zomervakantie krijgen :).

Dit keer een echt kinderboek. 
Een boek over winnaars, maar misschien nog wel meer over verliezen en eerlijk spelen. 


De tekeningen vind ik erg leuk en aansprekend voor de kinderen.
Maar ook het verhaal is herkenbaar, want wie wil niet winnen en dan is valsspelen wel erg verleidelijk. 


De spelletjes die beschreven worden vinden de jongens ook erg leuk! Ook komen er zaken zoals faalangst, bang zijn, slechte en kletsende scheidsrechters en niet tegen je verlies kunnen voorbij en dat maakt het voor mij een eerlijk boek. Want oei.... Hebben jullie wel eens geholpen op zo'n spelletjes middag op school? Vast wel..... Nou dan zie je alle dingen terug komen in dit boek en dat maakt het tegelijk ook zo leuk voor kinderen.


Maar dan winnen de hoofdpersonen in boek niet de hoofdprijs.. Dat lijkt niet te kloppen vinden ze, ze zijn stiekem ook een beetje verontwaardigd, gelukkig verzinnen de kinderen in het boek zelf iets leuks... en dat tovert al snel weer een brede grijns op de snoet van mijn jongens ;)



Wat ik zelf wel mis en altijd erg waardeer is een link naar God of een bijbelgedeelte. Dat blijft in dit boek uit. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar het doet verder niet af aan het boek. Want het boek is hier goed gekeurd :)



En wat zou er nou leuker zijn dan dit boek over Winnaars ... winnen... dan zou jij zomaar een winnaar kunnen zijn. Want in samenwerking met Ark Media, mag ik een boek verloten... en dus een winnaar bekendmaken. 

Wat moet je doen om mee te doen met deze winactie?
# Laat hieronder een reactie achter, waarin je aangeeft dat je mee wil doen met deze winactie. 
#  Dit bericht delen op social media waarin je mij of mijn facebookpagina tagt maakt dat je dubbele kans maakt. 
# En like op Facebook gelijk even de pagina van Ark Media en mijn Family Nights pagina....

Je kan meedoen tot 12 september, dan maak ik de winnaar bekend!


Het boek is te koop bij Ark Media
Titel: Winnaars
Auteur: Willemijn de Weerd
ISBN: 9789033830754 
Prijs: 10.00

16 opmerkingen:

  1. Graag doe ik mee! Twee van mijn vier kinderen, zal dit onderwerp zeker aanspreken en herkenbaar zijn! Ik heb helaas geen Facebook! (Dus dat is ook oneerlijk dat ik nu minder kans maak op dit leuke boek :):):)hihi )



    Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe ook graag mee! Leuk boek voor Sanne. Thema komt vast nog vaak aan de orde hier in huis ;). Ik like je pagina al en die van Ark Media ook. Zal je bericht delen op mn facebookpagina.
    Leuke recensie heb je geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag doe ik mee, onze zoon is helemaal gek van sport. Droomt er zelfs over :-) Voor zijn totaal niet sportieve moeder even wennen en het verruimt zeker mijn blik (gek hoe kinderen dat kunnen doen bij je :-) ) en wie weet zou dit boek kunnen helpen om samen op een leuke manier met dit thema bezig te zijn. Toevallig zijn we net aan het kijken om zoon op een sport 'te doen', dus komt op een leuk moment. Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk voor de kids en in mijn groep 3/4... Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lijkt dit me een leuk boek zeg! Mijn zoon van 6 kan erg slecht tegen zijn verlies. Hij is erg perfectionistisch, dus verliezen betekent bij hem meteen ook dat hij iets niet kan. Gelukkig is er speltherapie, dat wel een en ander aan aanreikingen geeft, maar boeken en verhalen maken dingen altijd net wat beeldender.
    Hij gaat net naar groep 3, waar hij natuurlijk leert lezen en hij houdt erg van verhalen en voorgelezen worden. 3 vliegen in 1 klap dus!
    Ik doe graag mee!

    Ik weet niet hoe ik dit moet delen op facebook, maar ik ga mijn best doen!

    Vriendelijke groeten,
    Jessica Schneider

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk initiatief. Ik doe graag mee
    groetjes van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik werk op een basisschool en zie mijn werkdagen altijd wel ruzies voorbij komen met dit onderwerp. Bij ons mogen ze in de pauzes bijvoorbeeld voetballen. En bij dat woord al worden sommige leerlingen zo fanatiek, dat ik me afvraag of het nog wel een spelletje is. Vooral aan het einde van het jaar moet er veel uitgepraat worden na de pauzes. Het boek lijkt me een goede aanleiding aan het begin van het schooljaar dit onderwerp eens extra op de kaart te zetten, zodat iets meer gespeeld en iets minder geruzied wordt ondanks alle inzet van de juffen. Win dus heel graag dit boek voor de schoolbibliotheek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik werk op een basisschool en zie mijn werkdagen altijd wel ruzies voorbij komen met dit onderwerp. Bij ons mogen ze in de pauzes bijvoorbeeld voetballen. En bij dat woord al worden sommige leerlingen zo fanatiek, dat ik me afvraag of het nog wel een spelletje is. Vooral aan het einde van het jaar moet er veel uitgepraat worden na de pauzes. Het boek lijkt me een goede aanleiding aan het begin van het schooljaar dit onderwerp eens extra op de kaart te zetten, zodat iets meer gespeeld en iets minder geruzied wordt ondanks alle inzet van de juffen. Win dus heel graag dit boek voor de schoolbibliotheek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me een leuk boek en heel herkenbaar voor oudste :-) dus ik doe graag mee! Je facebook like ik al, maar het berichtje zal ik nog wel delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. doe graag mee met de verloting. Heb geen Facebook maar wel een blog ;) zal een verwijzing maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik doe graag mee! Hier ook een 6 jarige zoon die houdt van sport, maar niet van verliezen en die combi is errug lastig...een boekje erover is dus wel welkom!
    Ik heb geen FB, maar wel een blog, dus zal het daarop delen.
    Leuke recensie trouwens!
    Groetjes,
    Grace

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaaa, ik wil ik wil!. Heb 4 jonge kids (3 meiden en 1 jochie)..
    1. Voorlezen is bijna het allerleukste wat er is
    2. Spelletjes spelen valt ook erg in de smaak, maar niet iedereen kan goed tegen zn verlies
    Ik zal ook je berichtje op mn fb delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe ook graag mee! Ik zal je pagina op FB liken, maar gebruik mijn Facebook verder niet dus delen wordt hem niet helaas ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag, wauw, dit zou leuk zijn voor onze 2 meiden (en een derde kindje op komst...). Voorlezen is hier een favoriete activiteit (zowel bij de kids als bij mama) en nu de oudste op school zit, zal competitie een steeds belangrijker onderwerp worden..! Kortom, dit boek winnen we heel graag! ;-) Met groet! AnneR

    BeantwoordenVerwijderen