Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 16 september 2015

Recensie: Tjonge jongens!

Vlak voor de zomervakantie kreeg ik van een moeder uit onze kerk onderstaand boek in mijn handen gedrukt... "dat is wel wat voor jou"...
Oke...die gaat in de koffer had ik bedacht, leuk om mee te nemen op vakantie!


Dus hij mocht mee... en wat was dat een leuk boek
Een echt jongens boek... voor alle mama's met zoons...


Het boek is ingedeeld in meerdere hoofdstukken, hoofdstukken over jongens en de kerk, jongens en school, jongens en praten, jongens en herrie, maar ook het thema seksualiteit word over geschreven.

Ieder hoofdstuk begint met een intro van de schrijfster Mariska.


 Daarna is het hoofdstuk opgesplitst in kleinere stukjes wat makkelijk wegleest.
Voor dit boek heeft Mariska veel moeders per mail een enquête toegestuurd, dit deelt ze door het boek heen ook... Geregeld worden er moeders aan het woord gelaten. Maar ook heeft ze onderzoek gedaan en heeft ze professionals geïnterviewd.

 Ieder hoofdstuk sluit af met een prikbord een soort samenvatting en tips hoe om te gaan met je zoon. Na ieder hoofdstuk wordt er een moeder geïnterviewd, over haar zonen en de opvoeding daarvan.


Ik heb echt genoten van de herkenning... de grappige manier van omschrijven, maar ook de professionals die aan het woord komen, vertellen dingen die ik nog niet wist. Al met al snap ik nu ineens beter wat er in hun hoofdjes omgaat... want eerlijk is eerlijk... ik snap veel, maar ik blijf een vrouw :)

That's me with my boys ... i  them...

Al met al een erg leuk boek en ik kan het iedere moeder aanraden om te kopen of krijgen 

Titel: Tjonge Jongens!
ISBN: 9789462780392
Prijs: 16.95 
1e hoofdstuk gratis lezen kan via deze link

2 opmerkingen:

  1. Wow wat een cool boek. Die ga ik zeker onthouden. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is ook een leuk boek:megamama's en superzonen!!

    BeantwoordenVerwijderen