Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 4 september 2015

Serie Reizen van Paulus: De aardbeving in de gevangenis (8)

Deze avond hielpen we in de zomervakantie 
maar kon ik niet meer online zetten ivm mijn vakantie blogpauze. 
De komende weken zullen de laatste delen online komen van deze serie...
__________________________________________________________________


Deze keer behandelen we boekje 9 en dat is terug te lezen in Handelingen 16: 16-37. De geschiedenis van de aardbeving in de gevangenis. Een bekende geschiedenis, met dus ook veel mogelijke verwerkingen. Dus weer lastig kiezen :).


Gaaf...
Ik vind dit zo'n gave geschiedenis. Stel je voor je wordt gearresteerd omdat je over God vertelt en een geest uitdrijft!... stel je eens voor...hoe voel je je...je staat terecht, je rug wordt kapot geslagen... En dan wordt je in een kerker gegooid, met je voeten in een groot blok zodat je niet kan ontsnappen... wat zou jij doen? hoe zou jij je voelen? Gevoelsmatig zeg ik... ik zou de ogen uit mijn hoofd huilen... 
Maar Paulus en Silas nee die huilen niet.. die zingen 's nachts tot Gods eer...ze bidden en zingen... Wat gaaf en ook zo mooi om te lezen dat er staat dat de andere gevangenen naar hun luisterde... Zie je het hier gebeuren in een gevangenis?...


# prison derelict creepy

Onze avond...
Pffff wat is het warm... deze avond houden we tijdens de hittegolf begin juli... Maar goed zwetend zitten we aan tafel en daar past goed een ijsje bij... Tijdens het ijsje kijken we een filmpje van Elly en de Wiebelwagen.
Daarna gaan we aan de slag... Dit keer geen vermoeiende en verwarmende activiteiten, we doen vooral rustig aan... We maken eerst Paulus en Silas achter de tralies. Omdat het toch veel te warm is om te slapen, maken ze ook nog allebei een werkje.



Onder het knutselen praten we over hoe dat nou moet zijn geweest, met zo'n zere kapotte rug... en dan toch tot God's eer kunnen zingen en dan de bevrijding! Hoe mooi en bijzonder is dat... en de bewaarder die tot geloof komt. Kunnen we mooi weer de terug grijpen op het olievlek gebeuren van de avond van Lydia.






Links...
Werkje: Puzzel en nummertekening (bladzijde 6+7)
Fimpje: Elly en de Wiebelwagen
Knutselen: Werkblad, Paulus en Silas achter de tralies en de Bron
YouTube Playlist: Paulus reizen
Voetstappen: Download 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten