Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 28 september 2015

Serie: Wandelen met God (5), te zwaar beladen


Als we gaan wandelen hebben we alle 4 een rugzak. Het eerste jaar hadden de kinderen dit niet. Ze waren verontwaardigd, zij wilde er ook een... Dat jaar erna kregen ze dus hun eigen rugzak. En die gaat vol... met niet al te zware spullen, maar die wel belangrijk zijn. Bv een kleed, wc papier, hun eigen snoepjes en koekjes, houten speelbootjes (echt geweldig handig en dragen ze dus graag), ook hebben ze de regenponcho's in hun tassen zitten. De ene dag zit er wat meer in dan de andere dag...

En altijd vinden ze het leuk en stoer :)




We hadden als extra materiaal, een leuk knutselwerkje bij ons... toen ik op vakantie dat eens goed bekeek, zag ik daar een complete avond in. Ik had maar 4 avonden voorbereid, maar soms ontstaat zoiets spontaan, alleen hadden we op vakantie niet genoeg tijd... dus namen we het werkje mee naar huis en deden we het thuis toen de rust een beetje wedergekeerd was.

Onze middag...
De jongens kregen de opdracht hun rugzak te pakken. En een deel van de inventaris uit de keuken. 


Daarna hebben we gesproken over wat ons dwars zit, waar we ons zorgen over maken. Dat schreven we allemaal op briefjes die we op de keukenspullen schreven. Een voor een werden deze in de rugzakken geladen. En kregen de jongens ze op hun rug. "Ga maar een rondje om het huis heen lopen"...



. dat was zwaar mam en snel halen wij de rugzakken leeg. We praten door over hoe we van die zorgen af kunnen komen. We komen uit bij God, bidden en loslaten. 


We maken het knutselwerkje en genieten van de tijd die we samen hebben. We sluiten af met gebed en bidden voor de dingen waar we ons zorgen over maken.


Link...


ps, dit is het laatste berichtje over onze vakantie serie, wel heb ik nog 2 extra blogs met allerlei andere dingen rondom dit thema... die kan je de komende 2 weken verwachten!

1 opmerking:

  1. ooooh, als ik zo jouw vakantie foto's zie moet ik zo denken aan onze vakanties vroeger in Duitsland: ook bijna elke dag aan de wandel met ieder z'n eigen rugtas. Die foto met de wandelkaart, zó herkenbaar!
    En als ik je blogje lees moet ik denken aan dat boek van Joke Verweerd 'de rugzak'. In dat boek leerden de kleuters ook een versje: 'sta op, ga op reis een rugzak moet je dragen. Met antwoorden en vragen. Draag niet te zwaar, til niet te licht - je bent in wankel evenwicht!'

    BeantwoordenVerwijderen