Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 30 september 2015

Winactie en Review: Bijbelboekzoeker voor kinderen

Voor ik over dit product vertel, zal ik eerst eens vertellen hoe ik er aan kwam....


We zaten op visite bij vrienden, hun dochter had voor haar verjaardag haar eigen bijbel gekregen. Ik bekeek hem en ineens zag ik leuke handgrepen zitten. Wat handig zei ik... "ja antwoorde mijn vriendin, die heb ik er zelf opgeplakt"... dus ik goed kijken en inderdaad... ze waren er zelf opgeplakt. Had ze bij de christelijke boekhandel gekocht.

 Thomas was een week later nodig en ik gaf de hint dat dit voor hem ook wel erg leuk zou zijn, want het is best lastig als je de bijbelboeken niet kent om dan Johannes op te zoeken en dan blijk je bij 1 Johannes te zitten. Of al die kleine profeten... De week erna was Thomas jarig en inderdaad hij kreeg zijn eigen handgrepen en wat was hij er blij mee. Omdat ik erg enthousiast ben over, besloot ik er een review over te plaatsen

De bijbelboekzoeker voor kinderen is niet zo heel groot en zal je misschien niet zo opvallen in een boekenwinkel. Hij is ongeveer zo groot als een ansichtkaart en zit in plastic verpakt. 



Wat zit er in de verpakking?
- een uitleg, met daarbij een liniaal die er voor zorgt dat je alle handgrepen op de juiste plek plakt.
De uitleg is helder en als je stappen opvolgt kan het eigenlijk niet fout gaan. 


- De "handgrepen", allemaal met een eigen kleurtje en symbooltje


-  Uitleg over alle bijbelboeken en over hoe je het beste in je bijbel kan lezen.
Hier zijn dezelfde symbolen en kleuren terug te vinden.




Tja en dan? Ja plakken dus :)....
Wij gebruikte de herziene statenvertaling in de jongens versie van Thomas.


Eerst leg je je de liniaal erlangs en bepaal je hoeveel handgrepen er op de lengte van de bijbel passen.


Op de eerste bladzijde van ieder bijbelboek plak je dan de handgreep.


Het is de bedoeling dat alle symbolen dezelfde kant op wijzen. Doordat de handgrepen een transparante plakstrip hebben, kan je het zonder problemen op de bladzijdes plakken, zonder dat er bv tekst verloren gaat. 


En ja het is best even een werkje...
Ik ben een half uurtje bezig geweest en heb gelijk zelf weer de volgorde geleerd van alle bijbelboeken!


Ook voor allerlei andere pagina's is er een handgreep en er zijn ook nog blanco (beige) handgrepen. Zo heb ik een blanco handgreep geplakt bij het begin van de psalmen en gezangen, de catechismus en de formulieren.



Het eindresultaat ben ik erg tevreden over en ik heb mijn vriendin vertelt dat ik ook bijna jarig ben :).... want ik kan veel bijbelboeken nog steeds niet snel genoeg vinden... 


Titel: Bijbelboekzoeker voor kinderen
Uitgever: IBB (International BijbelBond)
Prijs: 4,95


Nou hebben jullie de titel vast wel goed gelezen... en gezien dat er winactie bij staat...
Ja juist... Voor deze review online kwam, kwam ik in contact met de IBB. Internationale BijbelBond en ze wilde graag meewerken aan een winactie....

En weten jullie wat nou helemaal leuk is... Ik mag er niet eentje weggeven, maar zelfs 3!

Wat moet je daar voor doen?

Laat onder dit bericht achter dat je mee wilt doen.
Like op Facebook de pagina van Family Nights, dan maak je dubbel kans!
mocht je Family Nights op Facebook al volgen en toch dubbele kans willen hebben... deel dit bericht dan op Facebook...

Tot en met 7 oktober kan je mee doen.
8 oktober maak ik de winnaars bekend!

43 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me superhandig! Het Oude Testament is mij best bekend maar het Nieuwe Testament blijft bladeren.....die greepjes zijn ideaal. Dan kan ik in de kerk direct vanaf het begin meelezen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe graag mee! Ik ben ook niet zo goed in het opzoeken van bijbelboeken. Kun je de handgrepen er wel weer af halen? Of scheurt de pagina dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is waarvan ik dus niet wist dat het bestond.Voor onze jongste! Hij zou nooit kunnen leren lezen, dat kan hij dus wel! Maar na het eten kan hij dus ons meehelpen met het juiste boek te vinden.
    Wat zou dat weer een opsteker voor hem zijn dat hij dit ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee dit! I like! En ik zal het berichtje dan even delen, want 'volgen' doe ik al op facebook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, zo'n actie! Ik doe ook graag mee. We leren op dit moment de Bijbelboeken van het OT. Dat valt nog niet mee ;). Het is een mooi (geheugen)steuntje om toch vlot de Bijbelboeken op te zoeken, en ik hoop dat dat ook helpt met het leren van de volgorde van de boeken. Want het snel vinden (in iedere Bijbel) van de boeken is dan toch wel het doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk en handig! Niet alleen voor de kids maar ook voor mijzelf! Ja ik kan soms ook nog niet snel de bijbelboeken vinden hihi. En het ziet er ook nog eens vrolijk en kleurrijk uit! Nog meer redenen om de bijbel vaker te pakken en uit te lezen!
    gr.Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat handig! Ook wel een leuk sint kadootje. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en ik heb je bericht gedeeld op Thuisgeloven, er zijn vast meer die dit handige hulpmiddel kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat lijkt me heel handig. Dan kan mijn zoon zelf het bijbelboek uit de bijbel in gewone taal opzoeken, terwijl ik uit de samenleesbijbel lees. Zo kan hij zelf mooi meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe graag mee voor mijn nichtje! Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe graag mee voor één van mijn zoontjes die voor zn verjaardag zijn eigen bijbel krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk en superhandig zeg! Dit is iets voor Jonathan of voor Gideon.
    We doen dus graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe graag mee voor mijn dochter. Nu ze steeds beter gaat lezen, wil ze in de kerk ook zelf mee lezen. Dit zou haar goed helpen om het juiste gedeelte op te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk ik doe graag mee voor mijn kids
    mieke admiraal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke actie
    Wij doen ook graag mee voor onze 3 Kids en stiekum voor mezelf sommige boeken blijven zich vestoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook wij doen graag mee! Pauline Peekstok

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huh? Pauline Peekstok? Je bent toch niet 'Pliep' van de HAVO?
      Zo ja, hééél veel groetjes,
      Petra :)

      Verwijderen
  18. Ik doe graag mee! Heb je pagina op Facebook geliked ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed idee voor onze oudste die bijna jarig is en dan een bijbel krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja zeg, dat lijkt me super! Ik heb zelf al es zitten klodderen met gekleurde plakkertjes van de action, maar dat was geen topper, zullen we maar zeggen..
    Ik doe ook mee, voor Gideon of Romeo!
    (ik kan je alleen niet liken op Facebook, zonder Facebook, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt me super handig voor onze vierde zoon! Zijn broers boven hem schudden de bijbelboeken zo uit hun mouw dankzij het namen en feiten stampen op de reformatorische school maar hij moet ze zelf leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wil graag een kansje maken. Helaas geen Facebook maar wel een blog.
    Handig voor m'n man nu en straks voor onze dochter. zeker met de pictogrammen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooooh ik wil zeker meedoen! En op facebook ben ik ook fan. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh ik doe ook graag mee :) ook fan op fb! Ziet er super handig uit voor onze oudste zoon en daarna de drie andere kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh ik doe ook graag mee :) ook fan op fb! Ziet er super handig uit voor onze oudste zoon en daarna de drie andere kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja!!Ik doe ook graag mee! Lijkt me handig voor onze oudste, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dorien van der Poel1 oktober 2015 om 21:07

    Handig zeg, ik doe graag mee! Ik volg je op Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig...we waren net de bjjbelboeken aan het leren. dus ik doe mee....lijkt me echt behulpzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ken het helemaal niet! Maar wat gaaf!! En het staat ook nog eens erg leuk in de bijbel van kinderen! Extra uitdagend om je Bijbel lekker erbij te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Best anoniem... leuk dat je mee doet... maar om een winnaar te trekken heb ik wel een naam nodig! Laat je die nog even achter??

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja sorry!! bedankt voor je herinnering!!
    Groetjes, Marieke (Mereike)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Ilse, ja, ik heb pas ook al gewonnen (daar mail ik je trouwens nog even over, bijzonder verhaal...). Maar hiervoor doe ik graag weer even mee! Sinds vorige week hebben we een SamenLeesBijbel. Wat zou het leuk zijn om deze voor de kinderen (en onszelf...) te voorzien van deze prachtige handgrepen. Nog meer overzicht en herkenbaarheid voor de kinderen. Komt ook mooi van pas bij het wekelijks aanleren van een Bijbeltekst (we zijn nu net gestart met de 'Bijbelkenner') waarbij we ook de vindplaats van de tekst aan de meiden proberen te leren. Gaaf als ze zo zelf ook kunnen ontdekken of iets bij OT of NT is... Dus: ik doe graag mee! Groetjes, AnneR

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Op de valreep doe ik ook graag mee! Wat leuk dat je dit onder de aandacht brengt, het is handig en ziet er mooi uit ook! Al win ik niet, dan gaat het op het verlanglijstje! Groet, Elsje

    BeantwoordenVerwijderen