Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 2 oktober 2015

Help wat doe ik met al die knutsels???

Kennen jullie dat? Een overvol bord met knutsels, werkjes en andere belangrijke dingen....
Vliegt dat jullie soms ook wel eens aan?
Dat het er zo rommelig uit ziet?


Wij hebben er ondertussen een redelijk systeem inzitten.
Alles waar we op dat moment mee bezig zijn hangt op de kast van de keuken.
Is een serie of feestdag voorbij, dan verhuist het naar de gang. 
Daar vandaan verhuist het naar de prullenbak ;).
Al lang voor ik blogde, maakte ik van iedere avond foto's.
Deze staan in een aparte map op de computer.
Ooit wil ik van al onze avonden een soort fotoboek maken.

Heel soms bewaar ik wat knutselwerkjes, niet omdat ze zo mooi zijn, maar wel omdat we daar bijzondere herinneringen aan hebben... Deze gaan in een algemene bewaardoos, waar ook knutsels van school in bewaard worden. 

De andere kant van die rommelige gang en keukenkast kom ik ook geregeld tegen...

# de jongens vertellen spontaan aan visite wat die tekening betekend... kent onze visite God niet? Geen probleem dat leggen ze ook gewoon even uit zonder te verblikken of te blozen
# het draagt wat uit, het maakt mensen nieuwsgierig, vaak vragen mensen ernaar... wat is dat allemaal? zijn dat schoolwerkjes? Prachtig moment om een ander enthousiast te maken voor family nights
# daarnaast houd het voor de jongens en mezelf ook de herinnering levendig


.... en tja... we leven nou eenmaal in een huis met kinderen en niet in een museum... daar troost ik mezelf dan maar mee... en er zal vast wel eens een tijd komen dat je met weemoed terug denkt aan die rommelige muur met knutselwerkjes....Dus geniet er ook van....



3 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse, wij hebben het zelfde 'probleem '. 4 Kinderen die de mooiste knutsels en tekeningen maken. De knutsel blijven/bleven een tijdje op de kamerdeur hangen. De tekeningen scannen we. Het is de bedoeling dat we voor elk kind een dvd/cd maken en dat geven we aan ze als ze het huis uit gaan. De eerste gaat ws. volgend jaar al (snik).
    We hopen dat dit een hele leuke herinnering is voor ze. Geniet van het weekend. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post dit! Erg herkenbaar ook hihi. Ik heb een jaar geleden een geweldig appje gevonden. Keepy heet het. Je kunt een foto maken en het per kind documenteren. Ook eventueel nog delen met opa en oma's. Het blijft ook gewoon online bewaard. Ik probeer zo de doos boven iets leger te houden.Maar nog steeds lastig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen