Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 26 november 2015

Recensie: Aan tafel bijbel

Vandaag heb ik voor jullie weer een leuke recensie. 
Dit keer van een van de nieuwste bijbels die er op dit moment te koop zijn.


Een bijbel voor kinderen van 7-12. 
Nou is Matthijs bij ons 6, maar die kan best meedoen bij het lezen van deze bijbel. 


De bijbel is opgedeeld in 5 thema's:
Aan tafel
Volg Mij
Krachtpatsers
Een stukje hemel op aarde
Een nieuw begin

Op deze manier ga je weer eens op een andere manier door de bijbel heen. In ieder thema lees 5 bijbelverhalen. Verhalen die niet op elkaar aansluiten, maar door hetzelfde thema goed bij elkaar passen..


Wij houden erg van de schrijfstijl van Willemijn de Weerd, dus dat slaat weer erg aan :). De bijbelverhalen zijn geschreven alsof je er zelf middenin zit. Daardoor komen de verhalen weer eens anders binnen dan je gewend bent.


De tekeningen zijn van Alexander ten Berge, ze zijn mooi en sprekend, alleen vind ik ze persoonlijk wat te donker. Ik houd van wat meer lichtere kleuren, maar dit natuurlijk persoonlijk.

Na ieder bijbelverhaal zit er een "Aan de slag-pagina". Op deze pagina staan wat extra weetjes, vragen, dingen die je kan opzoeken op internet, experimentjes en zaken waar je overna kan denken. Dit maakt het voor onze jongens erg leuk.... De verhalen zijn leuk en dan zit er ook nog eens zo'n leuke pagina achteraan met allerlei dingen. Daar zijn ze hier dol op :).


Wat ik wel jammer vind aan deze bijbel, is dat het "losse" verhalen zijn. Soms wat bekendere verhalen, soms wat minder bekende verhalen. Wij als gezin zijn juist wel wat meer toe aan een bijbel die heel de bijbel doorgaat/volgt, ipv losse verhalen. Dit zal ook per gezin verschillen. 

De jongens vinden het een erg leuke bijbel en dat is het zeker ook!


Veel ouders en grootouders hebben de gewoonte om met kerst de kinderen een boek, dagboek of bijbel kado te doen... Wij ook. Deze bijbel is denk ik een mooi kado om aan je kids of kleinkinderen te geven. 




Titel: Aan tafel bijbel
Auteur: Willemijn de Weerd
ISBN: 9789033832857
Prijs: 22.50
en ze hebben nog een inpakservice ook :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten