Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

zaterdag 7 november 2015

Serie: Ik ben..... Draaischijf

Om onze avonden aan elkaar te verbinden maken we vaak een groot vel of iets waarbij we iedere week iets opplakken of bijschrijven. Deze "verzameling" hangt dan al de tijd dat we bezig zijn met de serie in de huiskamer en is een steeds herhaling. 

Dit keer gaan we een draaischijf maken. Daar maak ik bij deze een apart blogje van zodat ik duidelijk kan uitleggen hoe je hem kan maken. Een foto van het eindresultaat heb ik nog niet omdat wij deze week beginnen met deze serie. Op onderstaande foto kan je zien hoe hij er ongeveer uit komt te zien. Denk er op het bovenste vlak nog de tekst: "Jezus zegt; Ik ben.... " bij. 



Ik heb 2 varianten gemaakt, eentje voor kinderen die kunnen lezen en eentje voor kindjes die nog niet kunnen lezen en daar gebruik ik dus plaatjes.


Je hebt het Werkblad nodig. Het rondje heb je 3 keer nodig. 2 keer print je hem op wat dikker en gekleurd papier en 1 keer op normaal wit papier. Voor de vulling van de draaischijf kan je kiezen welke bladzijde je uitprint... tekst of plaatjes.

Knip alle rondjes uit en maak in 1 van de gekleurde rondjes een gaatje in het midden. 
Op het witte rondje maak je 8 taartpunten en in het midden daarvan maak je ook een gaatje.


Maak deze 2 met elkaar vast dmv een splitpen. 
Uit het andere gekleurde rondje knip je een taartpunt uit, ter grote van de andere taartpunten, maar knip niet helemaal door tot het midden. Maak ook in dit rondje een gaatje in het midden.


Knip de tekst "Jezus zegt: Ik ben..." uit en bewaar deze ook voor later. 
Knip alle tekst of plaatjes uit en bewaar deze.

Iedere keer als je een avond hebt gehad rondom de serie kan je een afbeelding of tekst plakken in een van de taartpunten. 


Op de laatste avond plak je de tekst "Jezus zegt: Ik ben..." op het rondje met de taartpunt eruit. Bevestig deze als laatste op de splitpen, zo kan je terug kijken en zien/lezen wat Jezus zegt dat Hij is. 
In het lege vakje mogen de kinderen zelf schrijven of tekenen over wat zij de mooiste Ik ben... tekst vinden. 

Als wij de draaischijf helemaal in elkaar hebben zitten, zal ik die foto's ook hier plaatsen. 

ps.... ik kwam erachter dat mijn rondjes die ik overigens op de laptop maakte niet perfect rond zijn :(.... sorry... ik heb er maar niet moeilijk over gedaan en gelukkig deden de kinderen dat ook niet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten