Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 17 november 2015

Serie: Ik ben... Het licht van de wereld (3)

Vandaag de derde avond van onze serie over de Ik ben... teksten van de Here Jezus. 

Donker....
Is niet fijn, is wat beangstigend, in het donker is het koud en kan er niks groeien... Als je in je leven in het duister wandelt, zal je je alleen voelen, verdrietig, eenzaam.... 

Matthew 5:14, a beautiful verse and daily reminder that we ARE the light of the world!:

Licht...
Licht hebben we nodig om te leven, licht hebben we nodig om te groeien, licht is fijn en warm. Maar zo is het ook in ons hart. Daar is het donker. Maar als je Jezus in je leven laat, dan wordt het in je hart licht, warm en is het een goede voedingsbodem om te groeien. Met Jezus zal je leven dus compleet anders zijn. Ook al voelt dat soms misschien niet zo, maar uiteindelijk...letterlijk.... op het einde.... zal het leven voor altijd licht zijn!

Onze (lange) middag...
Omdat ik veel leuke dingen wilde doen met dit thema werd het een wat langere middag... Maar dat gaf niks volgens de jongens ;)... dus sorry er zitten ook veel foto's bij ;)

We starten in een donkere kamer, waar we het lekkers verstoppen. Ga maar zoeken. Dat geven ze snel op want ze kunnen het niet vinden. Als het licht aangaat, blijkt dat ze eigenlijk niet zo heel moeilijk te vinden zijn. We praten over dat we het licht nodig hebben om te leven, om te zien, om te groeien, om mens te zijn.

We doen het licht weer uit op de kamer en geven de kinderen lichtstokjes, deze kocht ik bij de action en laten hen even spelen met het licht en die gekke stokjes. Wat een hit!!!


Je ziet ze niet, maar onze jongens houden die gekleurde ringen vast...best bijzonder dat ik ze op de foto kreeg, want ze konden van plezier  niet stil staan :)



Beneden gaan we knutselen. Ik heb van tevoren kleine kaartjes uitgeknipt van ongeveer 10 bij 5 cm. Daarop plakken we met kerst-washitape een klein verjaardagskaarsje. Iets boven het lontje maken we een hartje en op de achterkant stempelen we Licht der wereld. Ze maken er allebei een stuk of 6 en deze zullen we later als kerstkaartje gebruiken. 






Al eerder heb ik blikken in de vriezer gelegd, gevuld met water. Deze halen we uit de vriezer, nemen een hamer en een flinke spijker. Leg de blikken op een oude theedoek en/of op een plank hout. Sla gaten in de blikken en maak een leuk patroon. Maak aan de bovenkant 2 gaten tegen over elkaar. 




Laat het ijs ontdooien of laat het smelten door ze onder de hete kraan te zetten (dat werd hier ook nog een leuk spelletje :)). Maak touw vast in de 2 gaten tegen over elkaar.


Wij hangen ze de avond later op in de tuin en doen er grote waxinelichtjes in. Wat een leuke lichtjes in een donkere tuin. De jongens vinden het een geweldig stoere verwerking. De lichtjes hebben we weer in de kast gezet en hangen we met kerst weer buiten op. Want dan is Het Licht geboren... Dan is het echt feest!
Kijk ze naar buiten kijken ...




Op onze draaischrijf plakken we de tekst/afbeelding er weer bij.


Links...
Afspeellijst: Ik ben....
Draaischijf: Ik ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten