Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 23 februari 2016

Serie: 40 dagen opstaan ~Deel 3: Het laatste avondsmaal~

Volgens de Tear-kalender is het laatste avondsmaal aan de beurt... Daar zullen we deze week overlezen en fijn om dan ook een avond er samen over te hebben.

4. The Last Supper: By Leonardo Da Vinci

Laatste avondsmaal...
Wij vinden dat laatste avondsmaal bijzonder... Omdat we weten wat daarna komt en wat de Here Jezus daar instelt. Mooi om onze avond mee te kunnen vullen. We kijken eerst naar het avondsmaal daar... maar ook naar ons Heilig Avondmaal...


Onze avond...
We kijken eerst een filmpje over het laatste avondsmaal. 



We vragen aan de jongens wat er gebeurd, of de discipelen snappen wat er komt, of ze snappen wat Judas gaat doen. 

Ik schreef het al eens eerder, dat onze jongens het best lastig vinden dat ze bij ons in de gemeente niet aan het Avondmaal kunnen. Omdat we zo'n onderwerp behandelen, vonden wij het fijn om met de kinderen Avondmaal te vieren. 


Dit proberen we zo eerbiedig en rustig mogelijk te doen. We spreken dezelfde woorden die in ons Heilig Avondmaals formulier staan, daarbij leggen we ook uit wat die woorden betekenen, wat de waarde ervan is.... dan laten we hen wat matzes eten en dan stil zijn en nadenken over wat het betekent... Hetzelfde gebeurd bij de wijn (=lees rode sap). Mooi om zo stil te zijn als gezin en om in het Avondmaal het offer te "proeven".

Als knutsel maken we de tafel van het laatst avondsmaal na. Leuk om te doen. 

Ik begreep eens via een persoonlijke mail dat niet iedereen het vind "kunnen" om afbeeldingen van Jezus te gebruiken. Is dat bij jou het geval... laat dan Jezus plekje vrij en ik hoop dat je je niet stoort aan mijn plaat bovenaan deze post... 

Links...
Knutselwerkje: Uitleg wel in het Engels en de werkbladen: Download 1nummertje 2, en de laatste 
Optionele kleurplaat: Laatste avondsmaal

1 opmerking:

  1. Ik zit te denken om een kleine serie over het avondmaal te doen. Had die knutsel ook al gevonden, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen