Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 30 maart 2016

Goede week en Goede vrijdag 2016...

Graag blik ik nog even terug met jullie op onze afgelopen week... Pasen komt nog in een aparte blog voorbij...

Zoals ik al eerder schreef.. Hebben we bepaalde tradities ontwikkeld hier thuis.. Dus als het je begint op te vallen dat het ieder jaar redelijk hetzelfde begint te worden hier... Dat klopt! De jongens zelf vinden het helemaal geweldig en vragen er zelf om.

Wat dit keer nieuw was is dat we geen kruis ophingen, maar er eentje op het raam tekende. Daarin schreven we iedere dag onze zonden... 


Dit keer waste we elkaars voeten .....





Vierde het avondmaal....


Tot hun grote plezier mochten ze weer opblijven om samen met ons de Passion te kijken. Dit doen we al jaren en ondertussen zijn ze helemaal fan! Eerder kreeg ik al vragen over waarom we zoiets heftigs kijken met onze kinderen.... en om eerlijk te zijn heb ik daar nooit heel goed over nagedacht.. Het eerste jaar keek ik alleen met Thomas met het plan om hem halverwege naar bed te doen zodat hij de "kruisiging" niet mee zou krijgen. Maar meneer was zo geintrigeerd door het verhaal en de beelden dat hij duidelijk niet van plan was om naar bed te gaan... En eigenlijk ging dat wel goed.... hij snapte goed dat het nep was en het verhaal van "Pilatus" heftig... maar zei hij toen al wijs... het was ook heel erg he mam... Daarbij kwam dat ik zelf steeds van alles extra uitlegde. Het jaar erna zouden Hans en ik samen met Thomas kijken, maar Matthijs was nog wakker, had het door, kwam naar beneden en plofte tussen in... Vorig jaar hem er dus ook heel bewust bij betrokken en zaten als gezin dus op tijd klaar om de Passion te kijken.... Weken later hadden de jongens het er nog over en herkende ze op e radio de liederen die er gezongen waren. Ook dit jaar keken we weer en werden allemaal weer geraakt door de liederen en de beelden...




De volgende dag was Goede Vrijdag... 's Ochtends is er bij ons in de kerk een activiteit voor de kinderen. Toe gespitst op Goede Vrijdag en Pasen. Daar knutselen, zingen, lezen en bidden ze. Daar gingen de jongens 's ochtends heen. 

's Middags toen we thuis waren namen we een moment om na te denken over al die zonden die op het kruis terecht waren gekomen. We schreven er nog wat bij. 



Dan maken we de link naar het kruis, waar Jezus voor ons aan stierf.... Hij wiste onze zonden uit... We bidden voor onze zonden. Daarna gaven we de jongens schoonmaakmiddel en doeken en de opdracht op de zonden uit te wissen... 


Daarna maak ik een nieuwe tekening op de deur!...


Ik had deze post eerder willen delen, maar dat lukte niet.. maar wilde het jullie toch niet onthouden... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten