Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 8 maart 2016

Serie: 40 dagen opstaan ~Deel 5: Het verraad~

De 5e week alweer van deze serie en Goede Vrijdag en Pasen komt steeds dichterbij. In de serie komt het ook echt dichterbij, want deze week gaat het over het verraad. 



Verraden...
Het zou je maar gebeuren... 


Een vriend... 
Een kus... 
Verraden... 
En dat wist Hij gewoon... 
en Hij bleef. 

In Gethsemane begon het lijden al, nou uiteraard eigenlijk het is Zijn hele leven al lijden geweest... Maar in de hof begon het echt.. en nu gaat het verder... Jezus wordt verraden door een van Zijn leerlingen, maar later ook nog eens door Petrus, die ontkent dat hij Jezus kent... Een pijnlijke geschiedenis altijd... 

Verraden wij Jezus ook...
Dat is altijd een vraag die bij me opkomt bij dit gedeelte... Verraden wij Jezus ook? Ik weet niet hoe het jullie vergaat... maar soms als ik in een volle kantine zit en ineens alle ogen op mij gericht zijn als ik wil bidden.. denk ik wel eens... zou toch makkelijk zijn om het niet te doen... ja echt erg he.. dat denk ik dan wel eens... Of als iemand vloekt en ik daar niks van zeg... Verraad ik Hem dan ook? Of ...of... herkenbaar misschien voor je? Ik denk dat we allemaal wel eens in een situatie komen waar we moeten kiezen voor Jezus of niet voor Hem. Dan kan ik nu hier natuurlijk heel stoer vertellen dat ik altijd de juiste keuze maak... maar oh wat zou ik dan liegen...want ik maak echt wel eens de verkeerde keuze... Maar gelukkig kent Jezus mij.. en houdt Hij heel veel mij... en het allermooiste... Hij vergeeft mij!...

Onze avond...
We lezen dit verhaal over het verraad samen. Ook de jongens vinden het een vervelende geschiedenis, daar praten we nog even over. Maar ook over onze eigen keuzes die je soms wel eens moet maken omdat je van de Here Jezus houdt, maar ook over de verkeerde keuze die je misschien wel eens maakte... 

We hebben een puzzel gemaakt met woorden die verbonden moeten worden. De bron hiervan staat onderaan bij de links vermeld. De woorden die ik erop schrijf zijn: Judas, zilverstukken, religieuze leiders, list, brood – beker, Petrus, kraaiende haan, Jezus bidt, discipelen slapen, zwaard, oor afslaan, Jezus verraden, door een kus, Kajafas, hogepriester. De jongens mogen om en om 2 woorden met elkaar verbinden. (let op er zijn meerder opties mogelijk)



We gaan dan verder met nog een werkblad, deze maken we samen met de jongens. En wat is het leuk dat de jongste steeds beter kan lezen en met zulke dingen goed mee kan doen. 


Als laatste maken we nog een kleurplaat, waar ik vergeten ben om een foto van te maken. Ik had nog 2 leuke verwerkingen maar we kwamen tijd te kort, want het werd toch echt bedtijd ;). Wat ik graag wilde doen met de jongens heb ik wel vermeld bij de links als extra verwerkingen. Misschien dat we van de week 's middags eens aan de knutsel gaan om nog een buidel met zilverlingen te maken... 

Links...
Bron: verbind de woorden-puzzel
Werkblad: Judas verraadt Jezus, scrol door naar pagina 9
Kleurplaat: Verraden, scrol door naar pagina 10
Extra verwerking: Buidel met zilverlingen maken
2e Extra verwerking: Geheimschrift Verraad van Judas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten