Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 1 april 2016

Pasen...vol met spelletjes...

Ondanks dat ik in mijn blog met tips voor Pasen schreef dat we de laatste jaren vaak niks deden met Pasen... was het dit jaar ineens anders... We hadden inspiratie en vonden iets wat makkelijk te doen was op deze dag. De laatste maanden zijn we gewend om op zondagmiddag een spelletje te doen met zijn allen (monopolie, carcassone, kolonisten van Catan, hotel)... Dit keer vond ik een ander spel.. Ganzenbord speciaal voor Pasen. Zo konden we een spelletje doen en extra bij Pasen stil staan... 



Onze middag...
Na de kerk drinken we altijd een bak thee met wat lekkers erbij. Dit lekkers lag dit jaar verstopt in de tuin....Ik had op allerlei soort en maten paaseieren een tekst geschreven. Ik koos voor de tekst uit Openbaringen 1:18 (zie bovenstaande foto). De jongens wisten nog van vorig jaar de bedoeling was en gingen ijverig opzoek. Gelukkig had ik dit jaar goed onthouden waar ik alle eieren verstopt had ;). 


Daarna wordt de zin gemaakt, terwijl we een deel van de eieren oppeuzelen en thee drinken, praten we over wat de tekst betekend en wat we mogen vieren vandaag. 


We verhuizen naar de tafel en spelen een potje Pasen Ganzenbord. Ondertussen luisteren we naar de afspeellijst voor de Lijdenstijd/Pasen. We praten door de vragen door over Pasen en de afgelopen tijd.



Na de lunch gaan de mannen aan de slag met een woordzoeker voor Pasen.


Als de jongens nog een potje ganzenbord willen, pak ik de memory erbij die ik ook in de Paasstijl vond. 


We sluiten af met het kijken van het filmpje, wat uitlegt wat Pasen is.. Dat weten ze natuurlijk wel, maar je kan het maar niet vaak genoeg op verschillende manieren leren. 



Dat we dit keer geen knutselwerkje hadden maakte niet uit door de vele leuke andere dingen (goed om te weten ;)..) Hoe hebben jullie Pasen gevierd binnen jullie gezin?

Zelf kan ik door wat gezondheidsklachten al een tijdje niet naar de kerk. Thuis luister ik dan mee naar de kerk en ben ik bezig met Biblejournaling... Erg leuk en fijn om te doen.. Deze maakte ik met Pasen. Kennen jullie biblejournaling? Op mijn andere blog schreef ik erover...


Links...
Filmpje: Wat is Pasen
Afspeellijst:Lijdenstijd/Pasen
Spel: Paas-Ganzenbord
Spel: Memory Paasstijl
Woordzoeker: Kruis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten